וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנת השבוע: Process Lasso

דידי חנוך

22.1.2008 / 10:21

תוכנות נתקעות לכם? פרוסס לאסו תעצור אותן לפני שהמצב יהפוך לקריטי וגם תאמר לכם מה רץ במחשב

אנחנו ממשיכים בסדרת התוכנות שהן יותר שימושיות ממגניבות עם תוכנה שלא היה בה צורך בעולם טוב יותר. בעולם טוב יותר, תוכנות לא היו מתחילות לפתע לצרוך עוד ועוד מכוחו של המעבד עד שיתקעו את המחשב.

אבל אנחנו לא חיים בעולם מושלם. אנחנו חיים בעולם בו מערכות ההפעלה הנפוצות הן חלונות XP וויסטה, ושתיהן נוטות לבעיות מסוג זה.

ישנן תוכנות רבות - חלקן חינמיות וחלקן בכסף - שנועדו להחליף את מנהל המשימות המובנה של חלונות. היחוד של Process Lasso בכך שהתוכנה לא רק מחליפה את מנהל המשימות כי אם מבצעת באופן אוטומטי מספר דברים שיסייעו למנהל תקין יותר במחשב שלכם.

המשמעותי מבין הדברים האלה הוא ניהול המשאבים של תוכנות רצות. אם המעבד מגיע למעל 95 אחוז ניצולת (ניתן לשנות את כל ההגדרות האלה, אבל 95 אחוז הוא מספר ברירת המחדל), הרי שהתוכנה בודקת האם יש תוכנה שמנצלת מעל 35 אחוז מכוח העיבוד. אם יש כזאת, הרי שהמשאבים שמוקצים לה מוגבלים לפני שהיא תתחיל לנצל יותר ויותר ולבסוף להיתקע. כשהתוכנה נרגעת ומפסיקה לזלול כוח עיבוד, החסמים מוסרים וניתן לחזור לעבוד כרגיל.

בנוסף, התוכנה מאפשרת לראות מה עולה עם חלונות, להגדיר יישומים אסורים שייסגרו ברגע שינסו לרוץ, ומשמשת כאמור גם כתחליף למנהל המשימות המובנה.

חשוב לציין שהתוכנה לא עוקבת ועוצרת אוטומטית בעיות שקשורות לדליפות זיכרון, כי אם רק לבעיות הקשורות לניצולת מעבד. זה אומר שמשתמשי פיירפוקס שקיוו לפתרון לבעיה הגדולה האחת של הדפדפן המצוין ייאלצו להמשיך לחכות לגרסה סופית של פיירפוקס 3, שם אמורות הבעיות האלה להיפטר במידה כמעט מוחלטת.

Process Lasso היא תוכנה חינמית, שמנצלת מעט זיכרון ובהחלט יכולה לסייע לבעלי מחשבים בהם נתקעות תוכנות דרך קבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully