וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוקיה בעליה, מוטורולה בירידה

דידי חנוך

24.1.2008 / 17:42

עם סיכום הרבעון הרביעי, נוקיה הגיעה לראשונה ל-40 אחוז מהשוק העולמי. מוטורולה מאבדת גובה

לאחר שחמשת חברות הסלולר הגדולות פרסמו את הדו"חות הרבעוניים שלהן וסיכמו את השנה, ניתן לומר שני דברים: זאת היתה השנה של נוקיה. זאת לא היתה השנה של מוטורולה.

איש לא ציפה שהחלפת המנכ"ל של מוטורולה תביא כהרף עין לשינוי גורל החטיבה הסלולרית של חברת הענק האמריקאית, ואכן, סיכום הרבעון הרביעי של החברה כלל ירידה של 84%, שנובעת ברובה מהפסדים קשים בחטיבה הסלולרית. מוטורולה הפסידה בחצי השני של השנה את המקום השני בעולם לטובת סמסונג, וכעת ברור - גם בתוך מוטורולה - שעל החברה למצוא כיוון חדש כדי להתחרות מול מתחרותיה.

פרט למוטורולה, כל חברות הסלולר הגדולות הציגו דו"חות חיוביים. LG אמנם נותרה במקום החמישי בעולם, אבל ראתה צמיחה של 39% לעומת הרבעון הרביעי בשנת 2006.

סוני אריקסון, החברה הרביעית בעולם מבחינת נתח שוק, הציגה גידול בנתח השוק העולמי שלה למרות ירידה קלה ברווח הנובעת מהרחבת פורטפוליו המכשירים כך שיכלול גם מכשירים זולים יותר. הנקודה השלילית באמת בסיכום השנה של סוני אריקסון היא האטה בצמיחת נפח המכשירים שלה, שצנחה ל-18 אחוז לעומת 64 אחוז ברבעון הראשון של השנה.

המרוויחה הגדולה של הרבעון פרט לנוקיה היא סמסונג. החברה הקוריאנית מכרה יותר מכשירים ממוטורולה זה הרבעון השני ברציפות, והתבססה במקום השני בעולם בסיכום השנה. החטיבה הסלולרית של סמסונג, שרק לפני שנה היתה בהפסדים ונראתה כעומדת לאבד את המקום השלישי לטובת סוני אריקסון המתחזקת, יכולה כעת להתמקד בביסוס מעמדה כמספר 2 ולהתחיל לחשוב על צמצום הפער העצום של נוקיה.

היתרון הפיני גדל

המנצחת האמיתית, כמובן, היא נוקיה. עם רווח נקי של 2.7 מיליארד דולר, 40 אחוז מהשוק העולמי, והתחזקות משמעותית באסיה, במזרח התיכון ובאפריקה, החברה הפינית נמצאת במקום ראשון ברור בכל שוק משמעותי פרט לצפון אמריקה.

נוקיה מציינת בסיכום הרבעון שלה שהיא היתה יצרנית המצלמות הגדולה בעולם בשנת 2007, עם מכירות של כ-200 מיליון מכשירים המצוידים במצלמה. החברה מכרה גם כ-146 מיליון מכשירים המצוידים בנגן מוזיקה. במהלך שנת 2007, מכרה נוקיה כ-38 מיליון מכשירים מסדרת N, כשהלהיטים הם N95, N73, ו-N95 8GB.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully