וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק בכל אתר

דידי חנוך

27.1.2008 / 16:18

פייסבוק פותחים את הפלטפורמה עוד יותר. כל אתר יוכל להוסיף יישומים וניהול חברים מפייסבוק

לפני מספר שבועות הכריז אתר פייסבוק שרשתות חברתיות אחרות יוכלו להשתמש ביישומים של האתר, על פי הסכם. זה היה הצעד הראשון של הרשת החברתית המצליחה בתגובה למיזם Open Social של גוגל.

כעת הולכים בפייסבוק צעד נוסף לקראת השתלטות על הרשת ומודיעים שכל בעל אתר להשתמש בכלים של פייסבוק באתר שלו. כך, הופך פייסבוק לכלי שיהיה זמין ברשת כולה.

אתר שרוצה להוסיף פונקציונליות חברתית יוכל כעת לאפשר לגולשיו להשתמש בכלי פייסבוק - כולל הכלים הבסיסיים ביותר כמו פרופיל ומערכות יחסים בין חברים - מבלי לצאת מהאתר ולהיכנס לפייסבוק.

כך, מקווים בפייסבוק, יהפכו היישומים שלהם והחברים שלהם לתופעה כלל אינטרנטית.

פרשנות: הקרב על מערכת ההפעלה

פייסבוק מסלימה בכך את המאבק הישיר שיש לה עם גוגל בחזית שניתן לכנותה "מערכת ההפעלה של האינטרנט". כלומר, הממשק הבסיסי של משתמשים ברשת. בפייסבוק מקווים שהיישומים שלהם יהפכו לחלק בסיסי מחוויית המשתמש ברשת, באותה הרמה כמו דואר אלקטרוני.

גוגל, כזכור, מתעתדת לתקוף את אותה החזית עם Open Social, המיזם בו תאפשר לכל בעל אתר להשתמש בסוויטת הכלים החברתיים שלה. בגוגל מקווים שהשותפות שלהם עם מייספייס ואתרים נוספים, לצד בסיס המשתמשים העצום הקיים שלהם, יהפוך את אופן סושיאל לממשק החברתי האמיתי של הרשת.

בשלב הזה, בלתי אפשרי להעריך למי יש יתרון בהתמודדות בין פייסבוק לבין גוגל. לגוגל מספר משתמשים גדול בהרבה - ודאי כשמוסיפים למשוואה את יוטיוב, מייספייס, אורקוט (הרשת החברתית של גוגל שזוכה לפופולריות רבה במדינות כמו ברזיל) ושאר השותפות במיזם. אבל פייסבוק שזורה כיום באופן עמוק יותר בחייהם של המשתמשים הרבים שלה, וככל שמספרם גדל, אחיזתה של החברה חזקה יותר.

דבר אחד בטוח: השנה הקרובה הולכת להיות מעניינת מאד בתחום האינטרנט החברתי, בארץ ובעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully