וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלו-ריי נגד HD-DVD: הקרב נגמר?

לאחר נטישתה של חברת וורנר את מחנה ה-HD-DVD, אנליסטים מעריכים שהקרב נגמר, ובלו-ריי תנצח עוד השנה

מאז שחברת וורנר הודיעה, לפני מספר שבועות, על עזיבת מחנה ה-HD-DVD ומעבר לבלו-ריי, נשאלת השאלה האם ה-HD-DVD עודנו רלוונטי. כיום יש רק שני אולפנים גדולים שתומכים, בלעדית, בפורמט הזה – יוניברסל ופראמונט, ונתוני מכירות הכותרים בחצי השנה האחרונה מראים שהצרכנים מעדיפים בלו-ריי.

עכשיו מפרסמת חברת המחקרים Gartner – אחת מהחברות הגדולות בתחום, כי הם מאמינים שהקרב באמת נגמר. נכון שנגני ה-HD-DVD יורדים במחיר, והנם זולים יותר מנגני הבלו-ריי, אך בגארטנר מאמינים שהורדת המחירים רק דוחה את הקץ. התמיכה של 5 מהאולפנים הגדולים (וורנר, סוני, דיסני, פוקס ו-MGM) תגרום לכך שבסופו של יום- או, על פי גארטנר, עד סוף השנה – בלו-ריי יינצח, פשוט בגלל מספר הכותרים הזמינים בשבילה.

דבר נוסף שמכריע את הכף לטובת הבלו-ריי הוא קונסולת המשחקים פלייסטיישן 3. אם בהתחלה נראתה ההחלטה של סוני לשים כונן בלו-ריי בקונסולה כמשהו שיכול לקבור אותה בגלל המחיר הגבוה, השקת גרסאות זולות יותר לפני מספר חודשים גרמה לרבים להתנפל על המציאה בתקופת החגים. התשובה של מיקרוסופט - כונן HD-DVD חיצוני לאקס-בוקס 360 שנמכר בנפרד, לא הצליח לכבוש את לבבות הגיימרים, ומיקרוסופט כבר מסתכלת אל עבר העתיד המקוון עם הרחבה מאסיבית של היצע כותרי HD שניתנים להזרמה ישירה מהאינטרנט דרך שירות האקס-בוקס לייב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully