וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן ספסל

מסתבר שהעובדה שיש יותר מחשבים מקונסולות לא משנה לשורה התחתונה: משחקי קונסולות נמכרים יותר. הרבה יותר

כמה שבועות לאחר ששנת 2008 החלה, מגיעים להם סיכומים פיננסיים שונים של השנה הקודמת. רובם, אמנם, לא ממש מעניינים, אבל יש שני נתונים מאוד מסקרנים דווקא, בהם נתרכז היום. שני הנתונים האלה, יותר משהם מסכמים את העבר, מראים לנו את העתיד של תעשיית המשחקים. ושמו של העתיד הזה הוא – קונסולות עם אינטרנט.

משחקי קונסולות = כסף

הנתון הראשון, והמעניין מבין השניים, מגיע מחברת NPD, שמפרסמת בכל שבוע את טבלת מכירות הקונסולות והמשחקים בארצות הברית. החברה פרסמה השבוע את ההתפלגות של 18.85 מיליארדי הדולרים שעשתה תעשיית המשחקים בארה"ב בשנת 2007. מהסכום המרהיב הזה, רק כ-14 אחוזים (910.7 מיליון) יוחסו למכירות של משחקי מחשב. כל השאר שייך לקונסולות.

שתי סיבות יש לנתון הפסימי הזה: הראשונה היא שהנתונים לא כוללים הפצה דיגיטלית, שהופכת בשנים האחרונות לכלי נפוץ יותר ויותר בהפצת משחקי מחשב. אפילו משחקים "גדולים" מופצים היום במקביל לחנויות פיזיות ולמערכות כמו Steam ו-Direct2Drive.

הסיבה השניה היא ששוק המשחקים האישיים פשוט נמצא עכשיו בדעיכה. נמאס לאנשים מכך שבכל שנה מבקשים מהם להתאים את חומרת המחשב למשחק חדש כזה או אחר, כשבמקרה של קונסולות המשחקים מתאימים את עצמם למפרט של המכונה. רק תסתכלו על קרייסיס – המשחק היה צפוי להיות להיט, אך מכר מעט מאוד עותקים בגלל הפחד של האנשים מכך שדרישות המערכת שלהם לא יריצו אותו כראוי. אם המשחק היה מגיע לפלייסטיישן 3, כל זה לא היה קורה.

מיקרוסופט מרוויחים בבידור

הנתון השני שהתפרסם עכשיו קשור למיקרוסופט, ואם נדייק יותר, לחטיבת הבידור והמוצרים שלה. החטיבה הזאת הפסידה כסף בשש השנים האחרונות בגלל הנסיון של מיקרוסופט להיכנס לתחום הנגנים עם ה-Zune ולתחום המשחקים עם קונסולות ה-Xbox. אך המצב הזה השתנה ברבעון האחרון, בו מיקרוסופט הכריזה על רווח של 524 מיליוני דולרים.

עיקר הרווח מגיע מכיוון האקס-בוקס. עלויות הייצור של הקונסולה ירדו, ואילו המכירות גדלו. בחצי השנה האחרונה, מכרו אנשי מיקרוסופט 6.1 מיליון קונסולות ולא פחות מ-4.82 מיליוני עותקים של משחק אחד קטן בשם 'היילו 3'. בנוסף לכך, כיוון שמדובר במותג שהפך למוכר מאוד בשנתיים מאז שהושק, כבר לא צריך להשקיע כל כך בפרסום שלו.

השאלה היא אם במיקרוסופט יתרגמו עכשיו את הרווח שלהם לרווח של הלקוחות. התחרות עם הפלייסטיישן 3 של סוני והווי של נינטנדו מתחממת בכל יום, ואחד הדברים שיכולים להוות ייתרון במלחמה הזו הוא המחיר. אז האם נראה ירידת מחירי X360 בקרוב? נקווה מאוד שכן. ומצד שני, נקווה (שוב, כפי שקיווינו ב-2007) ש-2008 תהיה השנה בה תגיע הקונסולה ביבוא רשמי לישראל. כי עוד לא אבדה תקוותנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully