וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיאטה לויסטה

דקל ויסמן

30.1.2008 / 14:00

תוכנת קוד פתוח חדשה מאפשרת הסרה של רכיבים מיותרים ממערכת ההפעלה 'חלונות ויסטה'

חלונות ויסטה זכתה למוניטין מפוקפקים של מערכת כבדה, בעלת דרישות משאבים גבוהות, והמוניטין הללו הביאו לכך שמשתמשים רבים מעדיפים בינתיים להמשיך ולעבוד בסביבת XP המוכרת. אלא שתוכנת קוד פתוח חדשה בשם vLite (מלשון Vista Lite) מנסה לשנות את המצב.

vLite מציעה כלי עזר להתאמה אישית של תהליך ההתקנה של הויסטה. התוכנה מאפשרת למשתמש להסיר רכיבים שונים בויסטה, אשר אינם נחוצים בהכרח, מה שאמור לגרום למערכת ההפעלה לפעול בצורה מהירה ויעילה יותר, בהתאם להעדפותיו האישיות של המשתמש.

לאחר התאמת כל ההגדרות מבעוד מועד, התוכנה מציעה למשתמש לצרוב דיסק או DVD הפעלה חדש (ISO Bootable), אשר ממנו תותקן מערכת ההפעלה בגרסתה המצומצמת.

לטענת מפתחי vLite, על ידי שימוש בתוכנה ניתן להוריד את הנפח שתופסת ויסטה בכונן הקשיח ב-50%. על הרכיבים אותם ניתן להסיר מהויסטה נמנות גם תוכנות כמו Windows Media Player, Internet Explorer, Windows Photo Viewer, MSN Installer, Wallpapers, SlideShow, Windows Mail ועוד.

vLite ניתנת להורדה חינם מאתר הבית של התוכנה. עם זאת, יש לזכור כי השינויים שהתוכנה עושה במערכת ההפעלה הם תמידיים, כך שחשוב שתהיו בטוחים כי לא תזדקקו לרכיבים אותם בכוונתכם להסיר. התוכנה מזהירה בצורה ברורה את המשתמש כי לאחר ההתקנה, אין דרך חזרה.

אגב, אם הינכם מעוניינים להתקין את חלונות XP, אך מעוניינים להפוך גם גרסה זו לקלה יותר על ידי הסרת רכיבים מיותרים, תוכלו להשתמש באחותה התאומה של vLite, ה-nLite, שאופן פעולתה זהה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully