וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפרץ הפיראטים בבית המשפט

היום התקיים הדיון הראשון במשפט אותו מקיימת שוודיה נגד אתר הטורנטים המצליח The Pirate Bay

במהלך השנים האחרונות, הפך ThePirateBay לא רק לאחד מאתרי הביטורנט הגדולים באולם, אלא גם לתופעה החברתית. האנשים שמנהלים את מתגרים בכל מי שמנסה לאיים עליהם משפטית. באתר יש אפילו חלק שמוקדש לאיומים המשפטיים, ולתגובות הסאטיריות אותן הם שלחו למאיימים.

בכל תקופת פעילות האתר, טוענים האנשים שמנהלים אותו כי תחת החוק השוודי – והאתר, על מפעיליו ושרתיו, יושב בשוודיה – אין שום דבר לא חוקי במה שהם עושים, כיוון שכל החומרים הבלתי חוקיים מתאכסנים על מחשבי המשתמשים ולא על השרתים שלהם. הטענה הזאת מאוד מעצבנת את תעשיות הקולנוע והמוזיקה האמריקאיות - הנפגעות הראשיות מפעילות האתר. בשנה שעברה כבר נערכה פשיטה משטרתית על שרתי האתר, בעקבותיה הוחרם ציוד רב, אשר הוחזר תוך כמה ימים. אך עכשיו הקרב מגיע לבית המשפט.

היום היה היום הראשון במשפט נגד 3 המפעילים הראשיים של האתר ונגד הבעלים-לשעבר של חברת האחסון אשר סיפקה את שרתיה לטובת ThePirateBay. התובע במשפט מבקש להרשיע את הארבעה בקנוניה לביצוע הפרה של חוקי זכויות היוצרים בשוודיה, ולאלץ אותם לשלם קרוב ל-200 אלף דולרים. בנוסף, אם יורשעו, צפויים הארבעה לתקופת מאסר של עד שנתיים.

ב-Piratebay בחרו לטעון שמי שמנהל את המשפט הם ארגוני לובי אמריקאיים שרק משתמשים במערכת המשפט השוודית, ובבלוג שלהם חגגו את העובדה שהם מנהלים יותר ממיליון טורנטים, עם יותר מ-10 מיליוני אנשים שמשתמשים בשרתיהם בו זמנית. בנוסף, מצאו החבר'ה זמן לצחוק על כך שהמשטרה מבקשת כ-1000 דולרים על 4620 העמודים של מסמכים משפטיים פתוחים אודות התיק נגדם, ואמרו כי היה מוטב אם במשטרה היו פשוט יוצרים קובץ PDF ומעלים טורנט שלו ל-Piratebay.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully