וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוטורולה מנתקת

דפנה מאור

1.2.2008 / 7:40

חברת התקשורת הענקית מתכננת להפריד את חטיבת הטלפונים הסלולריים או למכור אותה

מוטורולה, בעבר אחת מחברות ציוד התקשורת והמחשבים המפוארות ביותר בארה"ב, מתכננת להפריד או למכור את חטיבת הטלפונים הסלולריים שלה, שהיא העסק העיקרי של החברה. המהלך המתוכנן נובע מלחצו של המשקיע האקטיוויסט קרל אייקאן על החברה.

על רקע הדיווחים למכירה אפשרית יעמוד מנכ"ל יצרנית הטלפונים הסלולרים מוטורולה, גרג בראון, בראש חטיבת הטלפונים הסלולרים של החברה, במקומו של המנהל הנוכחי סטו ריד, שימונה לתפקיד אחר בחברה, כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל".

מוטורולה היא החברה שהמציאה את הטלפון הסלולרי, ולפני חמש שנים הפרידה את חטיבת המוליכים למחצה שלה, בניסיון להגדיל את הערך עבור בעלי המניות. ההודעה על פיצול החטיבה הקפיצה את המניה של מוטורולה ב-10% במסחר לאחר הסגירה אמש.

מוטורולה נאבקת בשוק הטלפונים הסלולריים מול הצלחה הולכת וגדלה של המתחרות מהמזרח הרחוק. נוקיה הפינית אמנם עדיין מובילה בשוק על פני כולן, אולם מוטורולה איבדה את המקום השני לטובת המתחרה הדרום קוריאנית סמסונג.

מוטורולה לא הצליחה להניב להיטים גדולים, ונתח השוק שלה נפל לרמה הנמוכה ביותר מאז 2001. מנייתה צנחה בשבוע שעבר ב-19% בעקבות הודעתה כי לא תוכל לבלום את הירידה בנתח השוק. כמו כן הזהירה כי מכירותיה בתקופה שלאחר עונת החגים ייפלו ב-15%.

חטיבת הטלפונים הסלולרים של מוטורולה הניבה מכירות של 19 מיליארד דולר בשנת 2007, אך הפסידה 1.2 מיליארד דולר תפעולית. תחום הרשתות הביתיות הניידות שלה מכניס 10 מיליארד דולר בשנה, עם רווח תפעולי של 709 מיליון דולר, ותחום הרשתות הניידות לעסקים מכניס 7.7 מיליארד דולר עם רווח תפעולי של 1.21 מיליארד דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • מוטורולה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully