וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט רוצה לקנות את יאהו!

מיקרוסופט הודיעה כי היא מנסה לרכוש את אחת ממתחרותיה הגדולות - יאהו!, תמורת 44.6 מיליארד דולרים

ענקית התוכנה מיקרוסופט שמה היום קץ לחרושת שמועות שקיימת ברשת האינטרנט כבר שנים רבות, והפכה לפומבית את הצעתה לקנות את יאהו! – אחת המתחרות הגדולות של החברה במהלכים מקוונים. הסכום האסטרונומי של ההצעה, כ-44.6 מיליארד דולרים, הוא 31 דולרים למניה – 62 אחוזים יותר מהשווי שלה בזמן סיום המסחר אתמול.

במכתב שנשלח אתמול למועצת המנהלים של יאהו, כותב מנכ"ל מיקרוסופט סטיב באלמר את אחת הסיבות העיקריות למהלך – הדומיננטיות של גוגל בשוק האינטרנט. באלמר אמר כי "כיום, השוק נשלט יותר ויותר על ידי שחקן אחד שמרחיב את השליטה שלו על ידי רכישות. ביחד, מיקרוסופט ויאהו! יוכלו להציע אלטרנטיבה מהימנה לצרכנים, מפרסמים ומפיצים.

ההצעה הזו מגיעה על רקע בעיות כלכליות של יאהו, שסגרה לפני מספר ימים רבעון שמיני של נפילה ברווחים, והודיעה כי תפטר 1000 מתוך 14,300 עובדיה. אך אין מדובר במהלך שהושלם – זוהי רק הצעה, נכון לעכשיו, ולפני כשנה מועצת המנהלים של יאהו כבר דחתה הצעה של מיקרוסופט. וגם אם שתי החברות תצלחנה להגיע לעמק השווה, עסקה שכזו תחייב אישור רגולטורי.

אם הכל יילך כפי שמיקרוסופט צופה, בחצי השני של 2008 ניתן יהיה כבר להשלים את העסקה. עכשיו נשאר לראות מה יהיה המהלך של גוגל, שבוודאי לא מרוצה מאפשרות כי שתי מתחרותיה הגדולות תתאחדנה נגדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully