וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי המניות של מיקרוסופט: "מדובר בעסקה מטומטמת"

TheMarker

3.2.2008 / 15:37

רבים מבעלי המניות של ענקית התוכנה הביעו בזעם לנוכח הצעת הרכש ליאהו - אחרים דווקא היו מרוצים

הצעת הרכש בסך 44.6 מיליארד דולר שהגישה ענקית התוכנה מיקרוסופט ליאהו אמנם הובילה לזינוק של 48% ביום שישי במניית יאהו ודירבנה מספר אנליסטים להכריז כי מדובר ב"עסקה יוצאת מן הכלל", אולם חלק מבעלי המניות של מיקרוסופט הגיבו בזעם לנוכח הרכישה המסתמנת, שאם תצא לפועל תהיה הגדולה ביותר בתולדות מגזר הטכנולוגיה, לא כולל תחום התקשורת.

"מדובר בעסקה מטומטמת, ואני לא מרוצה", אמרה ג'יין סנורק, ממנהלי חברת הקרנות פירסט אמריקן פאנדס, המחזיקה מניות במיקרוסופט, בראיון לסוכנות הידיעות בלומברג. סנורק הוסיפה כי החברה החלה למכור את הפוזיציות שלה במיקרוסופט ביום שישי, לאחר שמניית החברה נפלה ב-6.6% בעקבות הצעת הרכש, המשקפת פרמיה של 62% על מחיר הסגירה של מניית יאהו ביום חמישי.

"יאהו התקשתה מאד להתחרות נגד גוגל, וזה לא הולך להשתנות רק בגלל שהיא משתפת פעולה עם מיקרוסופט", אמר דייב סטיפרסון, מנהל קרן בחברת הרדסטי קפיטל מנג'מנט, המחזיקה ב-281 אלף מניות של מיקרוסופט. סטיפרסון הוסיף כי הסכום שהציעה מיקרוסופט הוא "יקר להחריד" וטען כי החברה היתה צריכה להתמקד ברכישות קטנות יותר.

מנכ"ל מיקרוסופט עצמו, סטיב באלמר, אמר בשיחה עם אנליסטים ביולי 2006 כי רכישת יאהו לא תסייע למיקרוסופט לשפר את מעמדה בשוק החיפושים המקוונים, משום שרק לגוגל יש מוצר שעולה לדבריו על זה של מיקרוסופט.

"לסרגיי ברין ולארי פייג', מייסדי גוגל, אין בעיה לישון לדעתי. אני לא רואה אותם מתהפכים במיטותיהם בלילה", אמר קולין גיליס מבית ההשקעות קנקורד אדמס.

הצעת הרכש של מיקרוסופט הובילה רבים לחלוק על מידת ההיגיון של תנאי העסקה, אך אחדים מבעלי המניות של מיקרוסופט דווקא הביעו שביעות רצון לנוכח התנהלותה של ענקית התוכנה. "אם מיקרוסופט תוציא את תוכניותיה לפעול כמו שצריך, זאת יכולה עסקה טובה מאד", אמר רוברט דול, סמנכ"ל ההשקעות של חברת ניהול הקרנות בלאקרוק, המחזיקה גם היא במניות של מיקרוסופט.

יאהו עצמה, שהגיבה היום להצעת הרכש, מסרה כי ייקח לה "זמן לא מועט" לשקול את האופציות האסטרטגיות העומדות בפניה, ביניהן שמירה על עצמאות. כתשובה לשאלה שנשאלה רבות - האם יאהו תחפש הצעות מחברות אחרות, נכתב באתר האינטרנט של החברה כי יאהו מתכוונת לבחון את כל האפשרויות שבידיה.

אנליסטים ציינו את קומקאסט, ויאקום וג'נרל אלקטריק כחברות אשר עשויות להגיש הצעת רכש עבור יאהו, וסייגו שמעט חברות יכולות להתחרות עם ההצעה של מיקרוסופט, או להיות מתאימות ליאהו באותה מידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully