וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

NFC יחשוף מגיבים

האתר יציג החל ממחר את כתובת ה-IP של כל גולש שיטקבק. הגולשים לא מרוצים

יואב יצחק, מו"ל ועורך של האתר NFC, הודיע אתמול בבלוגו האישי כי החל מיום שלישי הקרוב, תפורסם באתר כתובת ה-IP של כל גולש שישאיר טוקבק חדש באתר. כתובתם של הגולשים אשר השאירו תגובות עד עכשיו תישאר חסויה. ההחלטה הזו באה על רקע ניסיונות חקיקה שמבקשים לגרום לבעליהם של אתרי אינטרנט גדולים להיות אחראיים לתוכן התגובות המתפרסמות באתר.

יצחק כותב בבלוג כי "ההחלטה לפרסם את כתובת ה-IP נועדה לגונן על הגולשים באתרנו, וכדי לאפשר לכל מי שרואה עצמו נפגע לנקוט בצעדים שהוא רואה לנכון נגד אותו מגיב אלמוני, מבלי ש-Nfc יהווה מחסום לכך. "

תגובות הגולשים לידיעה היו מעורבות. יחד עם מספר מברכים, הודיעו לא מעט גולשים כי הם רואים בהפעלת המנגנון החדש פגיעה בהם. מספר גולשים אף הודיעו כי זוהי ההודעה האחרונה שלהם באתר, כיוון שהם לא מוכנים שכתובות ה-IP של המחשבים שלהם תהיינה מזוהות עם הדעות והדברים אותם הם כותבים באתר בלי שום פיקוח.


הגולש michael123 הודיע כי "לי למשל יש כתובת IP קבועה, ולמרות שאני מקפיד מאוד במה שאני כותב כאילו זהותי חשופה, אני לא מעונין שכל קורא יוכל לקשר אותי לפי כתובת הIP שלי. על כן בצער רב אני מודיע כי אפסיק להגיב באתר הזה, עד שהבינה תחזור לבעליו/עורכיו."

ואילו גולש המזדהה בכינוי פא כתב ש"פרסום IP יאפשר בין השאר למקומות עבודה להחיל סנקציות על עובדים שיגיבו בניגוד ל"מדיניות החברה" (הם ידעו לזהות את הכתובות של עצמם). בנוסף נגישות המידע על בעלי IP קלה מדי לטעמי בעיקר במדינה עם מאגרי מידע פרוצים כמו ישראל. בקיצור, טוב שדבר זה ייושם רק מיום שלישי, אחרת נראה לי שלא הייתי כותב אפילו את התגובה זו."


תיאורטית, כשבן אדם מחובר דרך כתובת IP משתנה, הזיהוי יהיה תקף עד לחיבור מחדש במהלכו תתחדש גם הכתובת. מעבר לכך, יידרש שיתוף פעולה של הספקית בשביל לזהות מי השתמש באיזו כתובת בזמן הפרסום. אך כשמדובר באנשים עם כתובת קבועה, יוכלו עברייני מקלדת לנסות ולפגוע במחשביהם בגלל דעות לגיטימיות.

  • עוד באותו נושא:
  • nfc
  • טוקבקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully