וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיטה המפוקפקת של RIAA

איגוד חברות התקליטים האמריקאיות משתמש בחברת MediaSentry בשביל לאסוף ראיות. אך האם זה חוקי במדינת ניו-יורק? לא בטוח

כשה-RIAA, איגוד חברות התקליטים האמריקאי, רוצה לתבוע מישהו על שיתוף קבצים – והם תובעים ומאיימים בתביעה על אלפי אנשים ברחבי ארה"ב – מי שעושה את העבודה השחורה של איסוף הנתונים היא חברה בשם MediaSentry. החברה הזאת משתמשת ברשתות P2P בשביל לגלות כתובות IP של משתפי הקבצים, ונציגיה מעידים בבתי המשפט.

אך במשפט חדש שמתקיים במדינת ניו יורק, ביקש עורך דינם של הנתבעים – ריצ'רד אלטמן, לפסול את העדות של Mediasentry בגלל השיטות בהן החברה משתמשת. לדבריו של אלטמן, החברה מתפקדת דה-פקטו כחוקרת פרטית מטעם התובעים, ובכך עוברת על חוקי מדינת ניו יורק שמחייבים אנשים לקבל רישיון של חוקרים פרטיים לפני שהם עוסקים בעבודה הזו. "החברה נמצאת בבירור תחת ההגדרה, כיוון שהמטרה הראשית שלה היא "השגת ראיות לשימוש בבית משפט בהליך... אזרחי"", טוען אלטמן.

אך הסיכויים הם שהשופט בהליך בכלל לא יצטרך להביע את דעתו על הבקשה, כיוון ש-RIAA ביקשו לבטל את המשפט עקב העובדה כי הנאשם העיקרי לא יודע להשתמש ברשתות שיתוף, ועכשיו הם טוענים שאולי הייתה זו בתו. השאלה, עכשיו, היא האם הם ינסו לתבוע את הבת, ויעלו שוב את סוגיית החוקיות של חברת המודיעין שלהם, או שמא יעדיפו להתעלם ולהתמקד במדינות בהן אין ספק כי שיטותיה ועדויותיה חוקיות הן.

  • עוד באותו נושא:
  • riaa
  • mediasentry

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully