וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי בועות המחשבות

רותם ברוכין

4.2.2008 / 14:32

הפעם המדריך לגיק מגיע אל גיבורי הקומיקס, אלו שלובשים בגדים צבעוניים וחושבים בבועות

לא ברור איך זה קרה, אבל החיבור בין גיקים לקומיקס מאז ומתמיד היה טבעי ומשתמע. מאז החנונים בסרטי הקולנוע הישנים שמשקפיהם הציצו מעל גיליונות של וונדר-וומן או ספיידרמן, ועד לכניסה של הקומיקס למיינסטרים בסרטי הקיץ המוכרים. הנציג של הקומיקס בישראל הוא פסטיבל הקומיקס והאנימציה, המתקיים מדי שנה בסינמטק תל אביב ומאפשר לשמוע הרצאות, לראות הקרנות ולעבור סדנאות ציור קומיקס. וכמובן, האספנות – אחת ההנאות הכי גדולות של הקומיקסאים – לדפדף בלהיטות בין החוברות והעטיפות, לגלות משהו ישן שיד אדם לא נגעה בו כבר עשר שנים, למצוא את החוברת הראשונה של קומיקס שכבר מזמן לא מודפס.

הדפים הצבעוניים של הקומיקס מוכרים בדרך כלל בעיקר בזכות גיבורי-העל משורגי השרירים ועוטי הגלימות, אבל קומיקס הוא למעשה עולם ומלואו של סיפורים מגוונים בנושאים אינסופיים, שהמשותף היחיד לכולם הוא אנשים שמדברים וחושבים בבועות. כתבה זו תעניק רק כמה אתרי מפתח למי שמעוניין להתחיל את הרומן שלו עם הקומיקס (ובדגש על הקומיקס האמריקאי, שנחשב לפופולרי יותר). אזהרה: ההתמכרות קשה, והחור בכיס לעיתים הרבה יותר.

הבעיה הכי גדולה של קומיקסאים מתחילים היא שצריך להיכנס לרוב הסיפורים מהאמצע, כי את החוברות הראשונות כבר אי אפשר להשיג. בעיה אחרת היא חברות קומיקס שמפסיקות הוצאת כותרים באמצע, אם בשל פשיטת רגל כמו חברת קרוסג'ן האהובה, ואם בשל כותר שהוא פשוט לא רווחי. אולי בגלל זה, המקום הכי טוב להתחיל את השיטוט בקומיקס הוא החברות הגדולות בשוק. באתר של חברת די.סי, שעומדת מאחורי "סופרמן", "באטמן", "וונדר וומן", "הפנס הירוק", "ליגת הצדק" ועוד, אפשר לעקוב אחרי כותרים שיוצאים, לרכוש אותם, לקרוא קצת, ובעיקר לעשות סדר בבלגן של היקום העצום והמרתק הזה, שמרוב קרוס-אוברים וסיפורים אפילו הקומיקסאים הכי ותיקים הולכים בו לפעמים לאיבוד. האתר של חברת מרוול, גם היא מהגדולות והאהובות בשוק הקומיקס, הוא אתר בידורי יותר, כראוי לחברה שהגיבור האהוב ביותר שלה הוא ספיידרמן, גיק לא קטן בעצמו. מרוול מעניקה מקום לכל כותר חדש על המדף לצד המוכרים יותר – "ספיידרמן", "אקס-מן", "איירון-מן", "קפטן אמריקה", "ארבעת המופלאים" ועוד. חברה נוספת, שהתחילה לתפוס גודל וקוראים מסורים רק בשנים האחרונות, היא "דארק הורס", שמפורסמים יותר בכותרים המהווים המשכים של מדיומים אחרים, כמו "מלחמת הכוכבים", או "באפי, קוטלת הערפדים". דארק הורס היא גם החברה האמריקנית שהצליחה לכבוש את עולם המאנגה היפנית ולהביא אותו אל הקוראים בצידו השני של העולם. מיותר לציין שאלו לא חברות הקומיקס היחידות בשוק האמריקאי או העולמי: קיימות גם אימאג' עם כותריה היפהפיים, וטופ-קאו, המוציאה של הקומיקס האהוב "וויצ'בלייד". אבל קצרה היריעה, אתם יודעים.

בועות כחול לבן

ומה בארץ? הקומיקסאים של ישראל מתרכזים בדרך כלל בעמותת אוק"י הפעילה, שעורכת כנסים, אירועים, סדנאות ופסטיבלים עבור קהילת הקוראים והאספנים. אבל בשביל דיבורים, השווצות באוסף שלך וקניות, הקהילה הזו נוהגת לבלות דווקא באתרי הקומיקס המושקעים של שתי חנויות הקומיקס "קומיקאזה" ו"קומיקס וירקות". החביב עליי, באופן אישי, הוא האתר של קומיקס וירקות, שנוח יותר להתמצא בו ומספק בעמוד הראשי תפריט נוח לניווט, כולל חדשות קומיקס, ביקורות, טורים אישיים, ועוד. אבל האתר של קומיקאזה לא נופל ממנו, ופורום הקהילה הפעיל שלו מוכיח זאת.

שאר ירקות

בין חובבי הקומיקס הישראלים טורחים גם אנשים פרטיים על אתרי נישה שם הם מציעים את משנתם, המלצותיהם ורשמיהם מהקומיקסים הרבים שהם משתדלים לקרוא. אחד מאותם אתרים חביבים הוא אתר "גיבורי על וכו'", שהדבר הכי מגניב בו הוא הטור של "נביא הזעם", מבקר קומיקס שכותב לקהל הרחב בנושאים מגוונים, ומצליח להיות מעניין בלי לגרום לחובבי הקומיקס המקצוענים פחות ללכת לאיבוד.

אחרון מבין האתרים המומלצים להיום, אשר מומלץ גם הוא בגלל יכולת הפנייה המעניינת שלו להדיוטות קומיקסאיות שמנסות להתמצא בעולם הרחב שסביבן (כמו כותבת שורות אלו), הוא האתר של מגזין comics continuum, המציע חדשות וסקופים לחובבי הקומיקס. דווקא בשל היותו מאוד ממוסחר, מספק האתר את הבסיס הויזואלי הנחוץ כדי להפוך מהרבה אינפורמציה לכיף. האתר הזה הוא גם הידידותי ביותר לקומיקסאי המתפזר, כי במקום לעסוק רק בקומיקס, הוא עוסק בכל מה שקשור לקומיקסים במדיומים הרחבים – סרטי קומיקס, סדרות טלויזיה על פי קומיקס, והרבה הצצות ראשונות לחוברות חדשות. אפשר גם פשוט לשבת ולהביט בכריכות המצויירות היפות, שמאחוריהן מחכה עולם שלם שתגלו אותו.

  • עוד באותו נושא:
  • קומיקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully