וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן ספסל

לא נעים לראות גן סגור, אבל לראות עולם וירטואלי שלם סגור זה כבר מאוד מדכא, במיוחד אם אתם נמנים על תושביו

אני חושב שכבר כתבתי פעם משהו בנושא הזה, אבל מדובר בעניין חשוב מאוד – מותם של עולמות וירטואליים. אם העולם הפיזי שלנו נמצא בסכנה מתמדת, אך לא כזו שמדירה שינה מעינינו בכל לילה, עולמות וירטואליים נולדים ומתים רק על בסיס הרווחים שלהם.

אם אתם משחקים ב-World of Warcraft, אין לכם מה לדאוג – הרווחים העצומים אותם המשחק הזה מניב מבטיחים את פעילותו בעשור הקרוב, אלא אם יקרה משהו ממש, אבל ממש לא צפוי. אבל מה קורה לכל אותם האנשים שמשחקים בכותרים קטנים יותר? בעבר כבר ראינו עולם כזה נסגר, כש-Asheron's Call 2 הפסיק להתקיים, ועכשיו מגיע תורו של Myst Online.

סדרת משחקי Myst נמכרה ביותר מ-12 מיליון עותקים עד כה, מה שלא הציל את הכותר המקוון שלה, Myst Online – שפותח במשך כמה שנים, הושק, נסגר, פותח שוב והושק שוב – מסגירה מחודשת, הפעם כנראה סופי. חברת Gametap, מפיצת כותר, הודיעה על הסגירה של השרתים אתמול, פחות משנה לאחר ההשקה השניה של המשחק.

דברים כאלה הם משהו איתם אנו לא מתמודדים בדרך. קהילות מקוונות בדמות פורומים אמנם נסגרות כל הזמן, אבל כן מדובר בחוויה כוללת יותר מסתם חדר בו אנשים משאירים הודעות אחד לשני. את ההודעות ניתן להשאיר בהמון מקומות ברשת, אך הקהילות של העולמות המתים מאבדות לא רק את המקום הוירטואלי בו חיו אלא גם את מה שליכד אותם כקהילה. וזה עצוב.

Nvidia לומדת פיזיקה

במחשב הראשון שלי היה כרטיס מסך של 4 מגה-בייט, והייתי מרוצה. מה עוד הייתי צריך בשביל לשחק ב-Doom, Dune 2 והקווסטים הקלאסיים? כלום. אבל אז הגיעו מאיצי תלת-מימד, ומאז חיי כגיימר PC הם מרוץ מתמשך אחרי כרטיס חזק יותר ויותר, בשביל להריץ משחקים שדורשים יותר ויותר משאבים. אבל גם זה כבר לא באמת מספיק.

כשלפני שנתיים הציגה חברת Ageia את כרטיס ה-PhysX שנועד לביצוע חישובים פיסיקליים. לא, הוא לא עשה שיעורי בית בשביל אף אחד, אבל במשחקים שתומכים בכך מוריד הכרטיס את העומס מהמעבד ומהכרטיס הגרפי בכל הקשור לחישובים של מנועי פיסיקה. הוא גם מאפשר ליצור אפקטים יותר "כבדים". ואם אתם מוכנים לשלם על גרפיקה יותר יפה, נשמע הגיוני שתהיו מוכנים להוסיף עוד קצת כסף בשביל פיזיקה יותר מציאותית.

אך כרטיסי ה-PhysX לא הצליחו להמריא בשנתיים האחרונות, כי לא כל מה שנשמע הגיוני הופך למציאות. ולמזלה של Ageia, זה לא אומר שהם נכשלו וצריכים ללכת הביתה. הסיבה לכך היא שחברת Nvidia – אחת משתי הענקיות בעולם כרטיסי המסך, הודיעה היום כי היא קונה את Ageia.

סכום העסקה לא ידוע, אך אפשר להניח שהמטרה היא לתת לשבבים חדשים מבית Nvidiaי יתרון על המתחרה AMD בכרטיסים החדשים שהחברה תשיק לשוק. והשאלה הנשאלת היא: האם הצרכנים, שלא היו מוכנים לקנות כרטיסים ייעודיים לעיבוד פיסיקלי, יעדיפו כרטיס של חברה אחת על מתחרתה בגלל היכולות הללו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully