וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: Hp Pavilion 6690

המחשב הנייד החדש של HP הוא מכונת מולטימדיה אימתנית ומעוצבת להפליא, אך אינו מתאים לכל אחד

המושג 'מחשב נייד' השתנה לא מעט בשנים האחרונות. בהתחלה ניסו הייצרנים לדחוף לתוך אריזה קומפקטית מספיק את כל מה שאיש העסקים (כי למי עוד היה מחשב נייד) יכול להשתמש בו, כשהדגש היה על קשיחות ומשקל. עם הזמן, התפתח והשתכלל התחום הזה, כשהמחשב הכי בולט בו היום הוא ה-Macbook Air – נייד שבנוי כולו הרעיון של משקל וגודל נמוך, המשולבים עם ביצועים גבוהים.

אך במקביל, עם הירידה במחירים ושכלול הטכנולוגיה, התחילו לצוץ להם ניידים אחרים – כאלה בהם המשקל לא ממש משנה, כיוון שמטרתם היא להחליף את המחשב השולחני. במחשבים האלה הדגש הוא על ביצועי המולטימדיה והפיצ'פקעס השונים. מחשב כזה – HP Pavillion dv6690, בדקתי בתקופה האחרונה.

מעוצב להפליא

לא לחינם כתוב על המחשב כי הוא זכה בפרס העיצוב Red Dot. מדובר במכונה יפהפייה, עם גימור כהה. כמו ברבים מהמחשבים, שקיימים היום, מדובר בגימור חלק וגלוסי, מה שגורם לכך שכל טביעת אצבע תיראה על המחשב הזה היטב. יש שיקראו לזה חסרון, ואני אהיה בראשם, אבל אחרים מוכנים יהיו לסבול את הנקיון הבלתי-פוסק בשביל היופי.

כשפותחים אותו, הרושם החיובי נשמר, ואף מתעצם. המקלדת גדולה ונוחה, כמו גם משטח המגע שמחליף את העכבר. המשטח הזה אף כולל כפתור מאוד שימושי שנועל אותו, למקרה בו אתם מעדיפים לעבוד עם עכבר חיצוני או פשוט מעדיפים לשים את היד עליו בלי שהסמן יזוז. מעל המקלדת נמצא פס של כפתורי מגע מוארים לשליטה באפשוריות המולטימדיה. מעליהם, קרוב לבסיס המסך, נמצא גריל שהולך לכל אורכו של המחשב, בתוכו מוסתרים רמקולים של Altec Lansing.

המסך הוא מסך רחב בגודל 15.4 אינץ' שמציג ביצועים טובים מאוד בחושך וקצת מאכזב בתנאים של תאורת שמש חזקה. אם היה מדובר במחשב קטן וקומפקטי בשביל אנשים שעובדים בכל מקום, זה היה בלתי נסלח, אך כיוון שמדובר במכונת מולטימדיה ביתית, אפשר להבין למה החליטו ב-HP ללכת על איכות תמונה ולא על תאימות לתנאי התאורה. בחלקו העליון של המסך תמצאו גם מצלמת וובקאם מובנית אותה לא ניתן להזיז.

חוץ מכך, הייתי רוצה להתעכב על עוד דבר אחד אליו שמים לב כשפותחים את המחשב – סורק טביעות אצבע. יש טרנד כזה בזמן האחרון, לשים את הקוראים האלה בכל מחשב, ואני לא מצליח להבין למה עושים את זה? נכון שתיאורטית, קל יותר לסרוק את האצבע במקום להכניס סיסמה, מה עוד שמצורפת כאן תוכנה שזוכרת את הסיסמאות שלכם בכל אתר ותוכנה אליהם אתם נכנסים. אבל בפועל, זה הופך להתהליך מייגע של עשרות נסיונות סריקה. הסורקים שנמצאים בתוך הלפטופים לא מספיק איכותיים – כל דבר קטן מפריע להם, החל ממים או זיעה על האצבעות ועד לאבק.

סוס עבודה

כשנכנסים פנימה אל תוך המחשב, מגלים סוס עבודה: מעבד Core2Duo T7500 במהירות 2.20 גיגה-הרץ, 2 גיגהבייט זכרון, כונן קשיח של 250 גיגהבייט, כרטיס מסך Nvidia Geforce 8400GS עם 128 מגהבייט זכרון ייעודי, קורא כרטיסים סטנדרטי והתקנים אלחוטיים רגילים (Wifi/Bluetooth).

בתחום כניסות ויציאות, גם יש מבחר מרשים מאוד, כשגולת הכותרת היא מחבר HDMI, שיחליף בבוא הזמן את כל חיבורי ה-S-Video בהם משתמשים בשביל לחבר את המחשב לטלוויזיה, אבל כיום יועיל רק למי שיש לו טלוויזיית HD שתומכת. אך אל דאגה, גם S-Video יש כאן, בין כל כניסות ה-USB, רשת, Firewire ואינפרה-אדום (בשביל שלט המולטימדיה הקטן שמצורף).

קשה במשחק, קל בקרב

בשבועות אותן ביליתי במחיצת המחשב הזה, ניסיתי לאתגר אותו, החל מהרצת משחקים חדשים ועד לצפייה בקבצי HD. עם הסרטים הוא התמודד ממש היטב, והצליח לא להרעיש יותר מדי בזמן הזה. עם המשחקים, לעומת זאת הייתה מעט בעייה. World in Conflict, למשל, רץ בצורה חלקה כששמתי אותו על הגדרות סבירות. ואילו Unreal Tournament 3 היה בעייתי, וסירב להעלות רזולוציה מזו המינימלית.

באשר לזמן הסוללה שלו, לא הופתעתי יותר מדי. המחשב הצליח לספק לי שעתיים-שלוש של עבודה, בהתאם לעומס. אין מה לדבר כאן על פעילות ממושכת ללא חיבור לחשמל, אבל שוב, זו גם לא הייתה הכוונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

סיכום

קשה לי למצוא מה לא לאהוב ב-DV6690 מעבר לדברים מינוריים שכבר ציינתי. המחשב לא סובל ממשבר זהות – הוא יודע בדיוק מה הוא נועד לעשות, וכמעט ואין בו דברים מיותרים. הוא חזק מאוד, בנוי היטב ופועל כמו שצריך.

מה שכן, לא מדובר במחשב זול. במחיר אותו תתבקשו לשלם, תוכלו לקנות לעצמכם מחשב שולחני יותר טוב, עם רכיבים יותר חזקים ומסך יותר גדול. אז השאלה הנשאלת היא – עד כמה אתם צריכים את הניידות הזו? אם היא מצדיקה את הבדלי המחירים, המחשב הזה יכול להיות פתרון מצויין בשבילכם.

מחיר: 6999 ש"ח

מפרט המחשב:

מעבד: Intel® Core™2 Duo processor T7500 ‎2.20GHz
זכרון: 2048MB
כונן קשיח: 250GB
מסך: 15.4 WXGA HD BrightView
כרטיס מסך: Nvidia Geforce 8400M GS, 128MB
מערכת הפעלה: Vista Home Premium 32Bit
רמקולים: Altec Lansing
כונן אופטי: Lightscribe DVD Writer
התקן אלחוטי: Intel Pro/Wireless 3945ABG, Bluetooth.
כרטיס רשת ומודם מובנים
קורא כרטיסי זכרון SD, MMS, MS/MSPro, xD
משקל: 3.10 ק"ג

  • עוד באותו נושא:
  • hp

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully