וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מק רויאל: לא עובד ישר מהקופסה

זיו קיטרו

10.2.2008 / 11:00

אפילו זיו קיטרו - חובב מקינטוש ותיק, לא מסכים שמק בא מוכן לעבודה כבר מהקופסה, ומסביר מה עושים

משפט המפתח של אפל בנוגע למחשבים שלהם הוא "עובד ישר מהקופסה. אפילו הפרסומת הראשונה של "מק ו-PC" - סדרת הפרסומות המוצלחת-מאוד של החברה - מציגה את שתי הדמויות החביבות של מק והמחשב האישי כשהן בקופסה, ובעוד ש-PC צריך להרכיב את עצמו, להתקין עדכונים, לרוץ לחפש אנטי וירוס וכדומה, טוען מק שהוא מוכן לעבודה מייד.
האמנם?

עדכוני תוכנה

לאחר שהתקנתם את מערכת ההפעלה שלכם (או פשוט הפעלתם את המחשב, במידה והוא חדש) תגלו שגם במק יש עדכונים לא מעטים. אפל דואגים להוציא בכל מספר חודשים עדכונים למערכת ההפעלה, עדכוני בטחון ושיפורי יציבות וכמו כן תוספות לתוכנות השונות של החברה. על מנת להגיע לתוכנת העדכון ולבדוק אם אתם צריכים לשדרג רכיב כלשהו במערכת, הפנו את סמן העכבר אל הפינה השמאלית העליונה של המסך, ובתפריט שיופיע שם תמצאו את האפשרות של "עדכון תוכנה" (אשר פועלת אחת לתקופה באופן אוטומטי). לחיצה על האפשרות הזו תעלה בפניכם תוכנה אשר תסרוק את המחשב ותגלה לכם מה כדאי לעדכן.

גם אם רכשתם את המחשב היום, קרוב לוודאי שהמחשב ישב לפחות חודש או חודשיים במחסן. זה אומר שיהיה צורך לעדכן את מערכת ההפעלה, את כל תוכנות ה-ilife ועוד כמה רכיבים קריטיים לפעולה תקינה.

מצד שני, מהרגע שעשיתם את זה, תוכלו באופן מייד לערוך את אלבום התמונות שלכם, לחבר כל מצלמת וידאו ולערוך את סרטי ההמשפחה, להעביר את אוסף הדיסקים לכונן הקשיח, לבנות אתרים בקלות (באנגלית לפחות) וכמובן לכתוב בעברית בכל מקום במערכת ולגלוש בעברית לרוב האתרים.

גלישה באינטרנט

בארץ אנחנו סובלים מחוסר תאימות אתרים לקוד הבינלאומי. הסיבות לא משנות בכלל כרגע, אבל נכון לרגע זה הרבה מאוד אתרים לא עומדים בתקנים הללו והמשתמש הישראלי צריך להתמודד עם העניין. אם יש לכם מחשב PC, תגלו שאין לכם בעיה אמיתית כי יש לכם אקספלורר אליו מותאמים כל האתרים.

אם אתם נמצאים על מק הבעיה לא קריטית. רבים מהאתרים העבריים בהם קיימת הבעיה עם דפדפן הספארי של מק יעבדו לא רע על דפדפן הפיירפוקס, אותו ניתן להוריד בחינם. הבעיה הזו, שרלוונטית לאתרים ישראליים רבים, הופכת את השימוש במק למסובך מעט בשביל אדם פשוט שלא מבין כלום במחשבים. עד עכשיו הוא פשוט הפעיל את ה"סימן הזה של ה-E הכחול שיש לי על המסך" ועכשיו הוא צריך להפעיל את ה"מצפן הזה שיש למטה" ולגלוש לאתר הרלוונטי כדי להוריד את התוכנה "עם השועל הכתום בלוגו" שתאפשר לו לגלוש בקלות.

וידאו

כמו ב-PC, גם במק תאלצו להתמודד עם קידודי אודי ווידאו שונים. פה האשמה נופלת לא על מערכת ההפעלה, אלא על ריבוי הקידודים ברחבי הרשת. עד שלא יימצא קידוד אחד אוניברסלי, לא משנה איזו מערכת הפעלה תפעילו, אתם תאלצו לחפש ברחבי הרשת את התוכנות הרלוונטיות.
באותה המידה (ואולי פחות) בה משתמש חלונות צריך ללכת ולהוריד את קוויקטיים (נגן המדיה של אפל) כך גם נדרש משתמש מק להוריד תוכנה שתאפשר לו לנגן קבצים שמקודדים ב-WMV של מיקרוסופט.

התוכנה נקראת ‎‏Flip4Mac ‏ והינה למעשה פלאג שמתחבר לתוכנת קוויקטיים ומאפשר לצפות בסרטוני WMV. על מנת להתמודד עם כל שאר הקידודים המשונים הקיימים ברשת תזדקקו לפלאג נוסף ששמו Perian, אשרתומך לא רק בקידודים השונים אלא גם באפשרות של הוספת כתוביות לסרטים בהם אתם צופים.

ההורדה של התוכנות הללו וההתקנה הן פשוטות, אבל בהחלט לא חווית "עובד יש מהקופסה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

הקוף והוידאו

לרוע המזל, יש חלק מסוים של שימוש בוידאו באינטרנט שיש לשים לב אליו.

בגלל בעיית תאימות האתרים יש לא מעט אתרים בהם גם אם יש לכם את הקידוד הנכון לא תוכלו לצפות בסרט, וגם אם הוא יופיע העמוד כולו יראה מעוות. פתרון קל ופשוט לא תמצאו עד שהאתרים בארץ יתאימו את עצמם לתקנים. בינתיים, מי שרוצה לצפות בסרטונים האלו יזדקק לדפדפן פיירפוקס עליו יש להתקין את התוסף גריסמונקי שיאפשר להתקין מספר סקריפטים שיצר משתמש בשם Centrino6 מהפורום מק-איט ().

כל תהליך התקנת התוספים השונים לקוויקטיים ולפיירפוקס ידרוש מכם אולי עשרים דקות והוא אינו שונה מההתקנות השונות שיש לעשות בחלונות או בלינוקס אבל הוא בהחלט דוחק את החלום של "עובד מהקופסה" קצת יותר רחוק מאתנו.

  • עוד באותו נושא:
  • מקינטוש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully