וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מותו של הפולרואיד

הדר תדמור

10.2.2008 / 11:06

פולרואיד הפסיקה לייצר את המצלמות המיוחדות שלה כבר לפני שנה, ועכשיו מגיע תורו של הנייר

פולרואיד הפסיקה לייצר את נייר הצילום הייחודי שמתפתח לתמונה בתוך מספר דקות. בכך יגיע הסוף לעידן מצלמות הפולרואיד המיוחדות - שכן את המצלמות הפסיקה החברה לייצר לפני שנה - ונרשם קורבן נוסף לעידן הדיגיטלי.

החברה תסגור את מפעליה במסצ'וסטס שבארה"ב, במקסיקו ובהולנד, לאחר שהעידן הדיגיטלי מחק כמעט לגמרי את נתח השוק שלה. בנוסף, יקוצצו כ-450 משרות בפולרואיד.

פולרואיד תתמקד בייצור מדפסות ניידות לתמונות בטלפונים סלולרים ובמצלמות דיגיטליות אשר נושאות את שם המותג. בנוסף, תייצר החברה טלוויזיות ונגני DVD.

לפי דיווחי החברה, במלאיה עדיין נמצא מספיק נייר צילום כדי שתוכל למכור אותו עד 2009. החברה מקווה למכור את הזכויות לייצור הנייר המיוחד לחברה אחרת, שתמשיך לייצר אותו עבור צרכנים שמשתמשים במצלמה המיוחדת.

"אנחנו מנסים להמציא את פולרואיד מחדש, כדי שהיא תוכל להתקיים עוד 30 או 40 שנה", אמר נשיא החברה, טום ביודין, לסוכנות הידיעות אי.פי.

60 שנות צילום

חברת פולרואיד נוסדה בשנות ה-30' על ידי ממציא ויזם אמריקאי ששמו אדווין לנד. במקור ייצרה החברה עדשות חדשניות למשקפיים. את המצלמה המהפכנית הראשונה שלה הציגה החברה בשנת 1948. המצלמה הכילה כימיקלים מסויימים שאיפשרו לפתח את התמונה בתוך דקות מרגע יציאתה מהמצלמה.

מצלמת הסווינגר של החברה שיצאה לשוק ב-1965 היתה אחד מ-50 הגאדג'טים המוצלחים של המאה ה-20. מצלמת הפולרואיד, כפי שהיא מוכרת לנו היום, הומצאה בשנות ה-70 והיא המצלמה שהנחילה לפולרואיד את ההצלחה העולמית האדירה.

החברה נכנסה בשנות השמונים למאבק משפטי מול יצרנית המצלמות בעניין הפטנט על נייר הצילום בו משתמשים במצלמות הפולרואיד. פולרואיד ניצחה במאבק בשנת 1986 וקודאק יצאה מעסקי מצלמות הבזק.

הכנסותיה של פולרואיד ממכירות המצלמות, נייר הצילום המיוחד ואביזרים נלווים הגיעו לשיא בשנת 91' - כ-3 מיליארד דולר. החברה נקנתה ב-2002 על ידי פיטרס גרופ וורלדווייד בעבור כ-430 מיליון דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • פולרואיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully