וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן ספסל

12.2.2008 / 16:29

בקשה חדשה של אפל להרחבת התחומים בהם השם המסחרי שלה מוגן מרמזת על אפשרות של כניסתה לתחום הקונסולות

שוק הקונסולות הניידות כיום גדול מאי פעם. סוני ונינטנדו נלחמות כבר שנים על ליבותיהם וארנקיהם של הצרכנים עם ה-PSP וה-DS. מעבר לכך, יש גם את הקונסולות הקטנות והאזוטריות דוגמת אלה של חברת Gamepark הקוריאנית, וה-Gizmondo שהיה פרוייקט שאפתני ונגמר בסיפור פשע על מאפיה פינית. אך האם יש מקום לקונסולה נוספת בסבך הזה? ועוד מחברה גדולה ומוכרת? יש מצב שבקרוב השאלה הזו תהפוך להרבה יותר מתיאורטית.

הסיבה לכך שאני מדבר על כך זה נעוצה בבקשה להרחבת הגנה על שם מסחרי אותו הגישה לא אחרת מחברת Apple – יצרנית האייפוד והמקינטוש, לפני מספר ימים. בבקשה, מבקשת אפל להגן על שמה בכל הקשור ל"יחידות ניידות בשביל משחקים אלקטרוניים; יחידות ניידות למשחקי וידאו; יחידות ייעודיות למשחקי וידאו; משחקי וידאו שלא נועדו לשימוש עם מקלטי טלוויזיה בלבד; מכונות משחק LCD ; מכונות אלקטרוניות למשחקי לומדה; צעצועים, כאמור משחקי מחשב שמופעלים על סוללות.

לא צריך להתרגש יותר מדי, זה יכול להיות חלק מאסטרטגית "הגן לפני שמתחילים לתכנן", אבל הבקשה של אפל מבהירה בבירור שמדובר במכונה ייעודית ולא במשהו שקשור למשחקים על האייפון או על האייפוד. בפעמיים האחרונות בהן אפל נכנסה לתחום כלשהו – נגני מוזיקה וטלפונים סלולריים, היא הצליחה להפוך את כל השוק. מעניין, אם כך, לראות מה יקרה אם היא באמת החליטה להיכנס גם לתחום המשחקים. הפוטנציאל עצום, וכעת נשאר רק לחכות ולראות אם מאחורי הבקשה גם עומד משהו ספציפי.

מקס בקולנוע

הנה מגיע לו עוד סרט שמבוסס על משחק מחשב. כמה נחמד, כמה מגניב! בדרך כלל, הבעת הרגשות הזו כוללת בתוכה לא מעט ציניות, בייחוד כשמדובר בסרט-מבוסס-משחק, אבל הפעם אני באמת מתכוון למה שאני אומר. הסיבה לכך היא שלסרט קוראים 'מקס פיין', השחקן הראשי בו יהיה מארק וולברג והבמאי הוא ג'ון מור, שסרטיו הקודמים היו "מאחורי קווי האויב" ו"טיסת הפניקס" – שני סרטים לא מדהימים, אך מהנים למדי.

האמת היא, שמענו על הסרט הזה כבר לפני שנים, אבל הפעם זה באמת קורה, כנראה. על פי מה שידוע, צילומי הסרט יחלו בטורונטו ב-2 במרץ, ויסתיימו ב-9 במאי, מה שכנראה אומר שאולי עוד נראה את הסרט בסתיו-חורף הקרובים.

חייבים להודות, ל'מקס פיין' יש פוטנציאל, פשוט כי יש למשחק הזה עלילה לא רעה בכלל. נכון, היא מלאה בקלישאות של פילם נואר, אבל ככה אנחנו אוהבים את הגיבורים שלנו – מיוסרים, מיוזעים ומלאי כעס על כל העולם. במקרה הגרוע, נקבל כאן סרט טראשי שאולי יהיה גרוע מספיק בשביל להיות שווה צפיה, ובמקרה הטוב נקבל סרט שווה צפיה. נקודה.

בקצרה

אחת הסדרות המצויירות האהובות עלי בילדותי הייתה ReBoot – סדרה שמתרחשת כולה בתוך המחשב, כשהדמויות הראשיות מתפקדות גם כשחקני המחשב שמתחרים נגד המשתמש במשחקים אותם הוא מפעיל.

היום נזכרתי בסדרה הזו כשראיתי סרט מצוייר צרפתי קצר בשם Mauvais Role, המספר על נבל משחקים שנמאס לו מהתפקיד והוא יוצא לחפש עבודה חדשה. הסרט, בן 7 דקות, חמוד להפליא ובהחלט שווה צפיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully