וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפסיקים לזבל

מעיין כהן

12.2.2008 / 16:31

נרשמה ירידה בכמות דואר הזבל ב-2007 - בחזרה לרמה בה עמדה כמותו לפני שנת 2005

תעבורת דואר הזבל ירדה לראשונה בשיעורים חדים, תוך שהיא חוזרת לרמה בה עמדה לפני שנת 2005. כך עולה מדו"ח שפרסמה יבמ על אירועי האבטחה באינטרנט לסיכום השנה החולפת. חוקרי יבמ מאמינים כי הירידה הזאת היא תוצאה של הצניחה בשימוש בדואר זבל מבוסס תמונות. עוד הם טוענים כי הירידה מהווה ניצחון לתעשיית האבטחה: טכנולוגיות אנטי-ספאם הפכו יעילות יותר, והן מסוגלות לאבחן ולחסום טוב יותר גם ספאם המבוסס על תמונות שאותן לא יכלו דורות קודמים של כלי אבטחה לחסום.

עוד עולה מהמחקר כי חלה עלייה ברמת תחכום ההתקפות של פושעים על דפדפני רשת בכל העולם ב-2007. עוד עולה מהדו"ח כי הפורצים מסווים את ההתקפות על דפדפנים באופן המונע את חשיפתן על-ידי תוכנת אבטחה. אם בשנת 2006 שולבה טכנולוגיית הסוואה והטעייה כזאת באחוז קטן של ניסיונות החדירה, הרי במחצית הראשונה של 2007 עמד שיעור השילוב שלה על 80%, ובסוף השנה הגיע לכמעט 100%.

לדברי כריס לאמב, מנהל התפעול של קבוצת X-Force IBM שערכה את המחקר, "תולעת Storm היתה דוגמא לאיומים שעמדו בפני המשתמשים במהלך 2007. הפרצות שנוצלו על מנת להפיץ את התולעת הזאת אופייניות לאיומים הכוללים ספאם, פישינג והורדת קוד זדוני להם חשופים הגולשים בדפדפני רשת".

  • עוד באותו נושא:
  • ספאם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully