וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יקנה את יאהו?

נמרוד הלפרן

13.2.2008 / 19:00

הבלוגים הטכנולוגים המובילים בארה"ב: ניוז קורפ תרכוש נתח ביאהו בתמורה לרשת החברתית מייספייס

חברת האינטרנט יאהו מנהלת מגעים עם ענקית המדיה ניוז קורפ, שבראשה עומד רופרט מרדוק, לגבי עסקה במסגרתה תקבל האחרונה נתח גדול ביאהו בתמורה להעברת חטיבת פוקס אינטראקטיב מדיה, הכוללת גם את הרשת החברתית הגדולה בעולם, מייספייס, לשליטת יאהו. כך דיווחו שני הבלוגים הטכנולוגים הפופולרים טק-קראנץ' (TechCrunch) וסיליקון ואלי אינסיידר (Silicon Valley Insider).

במסגרת העסקה המתבשלת, עשויה ניוז קורפ גם להזרים מזומנים ליאהו, דיווח סיליקון ואלי אינסיידר. שתי החברות מקוות להגיע להסכם בימים הקרובים, ציין טק-קראנץ'.

בשבוע שעבר, ימים ספורים שלאחר הגשת הצעת הרכש של מיקרוסופט ליאהו, הכחיש יו"ר ניוז קורפ, מרדוק, את השמועות כי החברה בראשה הוא עומד מעוניינת לרכוש את יאהו. "אנחנו בהחלט לא מעוניינים בהגשת הצעת רכש ליאהו. אנחנו פשוט לא מעוניינים להגיש הצעת רכש עבור יאהו בשלב זה", אמר מרדוק לפני שבוע. עוד הוסיף כי ניוז קורפ מעדיפה לרכוש חברות סטארט אפ מאשר חברות ממוסדות וגדולות. לדבריו, החברה אינה שוקלת כעת עסקה גדולה לאחר שבשנה שעברה רכשה את דאו ג'ונס, מו"לית "וול סטריט ג'ורנל", תמורת 5 מיליארד דולר.

מוקדם יותר היום, דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל" כי מאז הצעת מיקרוסופט ליאהו, שוקלת האחרונה לכרות ברית עסקית עם גוגל בתחום הפרסום המקוון. לפי הערכות מקורבים לחברה, עשויה יאהו להפקיד בידי גוגל חלק ניכר מהפרסום צמוד תוצאות החיפוש שלה בתמורה לחלק גדול מההכנסות. עם זאת, מקורבים לגוגל אמרו ל"ג'ורנל" כי העסקה ככל הנראה לא תצא לפועל בשל חשש להכשלת המהלך עקב קשיים רגולטורים.

ביל מילר, מנהל הקרנות האגדי של לג מייסון והמשקיע השני בגודלו ביאהו, דחק אתמול במיקרוסופט להמתיק את הצעתה וליאהו קרא לקבל אותה. במכתב הרבעוני למשקיעים, העריך מילר כי מחיר הוגן לרכישת יאהו יעמוד על 40 דולר למניה. ההצעה הנוכחית של מיקרוסופט עומדת על 31 דולר למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully