וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מותר להוריד משחקים. מאמזון

מודעת דרושים חושפת שאמזון מתכננת להפיץ משחקים ותוכנות בצורה דיגיטלית, באמצעות חטיבה חדשה

בלוח הדרושים של אתר האינטרנט Gamasutra, אשר עוסק בצד התעשייתי של הגיימינג, פורסמה לא מכבר מודעת דרושים מסקרנת במיוחד. המעסיק הוא חברת אמאזון, והם מחפשים מהנדס תוכנה. עד כאן אין במודעה הזו שום דבר מיוחד, אך אם מסתכלים על תיאור התפקיד, מתגלה קיומה של חטיבה עליה לא ממש שמענו עד כה.

מדובר בחטיבת הורדות תוכנה, שפועלת כעת במתכונת מצומצמת ומציעה רק תוכנות שקשורות לחישוב מסים. אבל עכשיו, הם מחפשים מישהו לצוות שאחראי על הפצה דיגיטלית של תוכנות ומשחקי מחשב. וזה כבר משהו חדש.

לא מדובר ברעיון חדש כלל וכלל, חברות כמו Steam ו-Gamefly עוסקות בהפצה דיגיטלית של כותרים כבר שנים רבות, ובשלוש וחצי השנים שעברו מאז השקת Half Life 2 – הכותר הגדול הראשון שהופץ, בעיקר, בהפצה דיגיטלית, התרגלנו כבר לכך שגם בתחום המשחקים ניתן פשוט לקנות, להוריד ולשחק (או להוריד ולשחק, אבל זה לא ממש חוקי).

החדשנות כאן מגיעה בבסיס הלקוחות העצום והגב הטכנולוגי שיש לאמאזון. נכון ששירות השכרות הסרטים שלה – Unbox, כשל, אך מאז הם למדו דבר או שניים וחנות המוזיקה המקוונת AmazonMP3 כבר מהווה שיפור משמעותי בכל הקשור להפצה דיגיטלית. אם החברה תכנס כעת גם לתחום הפצת המשחקים, ותעשה את זה באופן חכם, לא רחוק הוא היום בו משחקי מחשב ייעלמו ממדפי החנויות פשוט כי לא תהיה להם דרישה.

במקרה של משחקי קונסולות, המצב שונה קמעה. מיקרוסופט, סוני ונינטנדו – השחקניות הגדולות בדור הזה, לא מאפשרות עדיין לחברות חיצוניות למכור תוכן בהפצה דיגיטלית ישירה אל הקונסולות שלהם. עם זאת, יש בשוק שמועות כי כל זה הולך להשתנות. כך, על פי הדיווחים, חברת Netflix – שירות מקוון מצליח של השכרות סרטים וסדרות, עומדת להוציא לשוק דיסק בשביל פלייסטיישן 3, אשר יאפשר גישה והורדת תכנים ישירות אל הקונסולה.

  • עוד באותו נושא:
  • amazon

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully