וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיקיות חכמות ואתם

זיו קיטרו

17.2.2008 / 11:34

ודאי תופתעו לגלות שגם השבוע מספר זיו קיטרו על דרך בה מותר המק על הפיסי, ומסביר איך להפיק ממנה את המיטב

כאשר מערכת ההפעלה טייגר (10.4) יצאה לאוויר העולם היא כללה בתוכה כלי חיפוש רב עוצמה בשם spotlight. רוב משתמשי המק, או אנשים הנחשפים למערכת ההפעלה לראשונה, מכירים את spotlight בתור האייקון הקטן שנמצא בחלק העליון הימני של המסך. הפעלת התוכנה מעלה שדה טקסט פשוט אליו ניתן להקליד את מילות החיפוש. אפשר לעשות שימושים מגוונים בכלי הזה, החל ממחשבון (בגרסת לאופרד 10.5 ומעלה), דרך שיגור תוכנות (הקלדת שם של תוכנה ולחיצה על אנטר תשגר את התוכנה ללא צורך לגשת למיקומה הפיזי בתיקיות) ועד לחיפושים מורכבים יותר על פי תאריך, סוג קובץ וכדומה.

כל זה נחמד ומאוד שימושי, אבל העוצמה המלאה של spotlight מתגלה במקום אחר דווקא: התיקיות החכמות.

תיקיות חכמות ואייטונס

את התיקיות החכמות מכיר כל מי שעושה שימוש באייטונס. אלו התיקיות שמותקנות עם התוכנה ומסומנות בצלמית של גלגל שיניים קטן. ניתן להוסיף כמה תיקיות שרק רוצים והתיקיות הללו מאפשרות לעשות חיתוכים של סוגי המוזיקה שאתם מחזיקים בספריה: שירים משנות ה-80, שירים שדירגתם עם 4 כוכביות ומעלה, שירים של יוצר ספציפי ועוד קטגוריות שונות.

מה שיפה בתיקיות הללו הוא שהתיקייה החכמה תתעדכן כל הזמן. מהרגע שהגדרתם את הפרמטרים כל שינוי שתעשו בספריית המוזיקה שלכם תבוא לידי ביטוי בתיקייה החכמה. כדי להוסיף לתיקיות הללו כוח, מאפשרים אפל לעשות חתך מורכב עוד יותר: אתם יכולים לפתוח תיקייה חדשה ולבקש שהחיפוש יהיה לשירים שדרגתם עם 3 כוכבים בלבד ואשר השמעתם בחודש האחרון שקצב הביטים שלהם הוא 60 בלבד.

שמרו את התיקייה וזהו זה - יש לכם תיקייה חדשה שתוכלו לתת לה שם ואשר תתעדכן כל הזמן כדי לספק לכם גישה ישירה לשירים שעונים לקריטריונים האלו.

תיקיות חכמות בכל המערכת

משתמשי המק יכולים ליהנות מהעוצמה של התיקיות החכמות לכל רוחב המערכת שלהם. כל מה שצריך לעשות הוא לפתוח את ה-Finder ולערוך חיפוש בשדה שבחלקו העליון של החלון. לאחר שהקלדתם את מילת החיפוש הראשונה (לדוגמה applications) תוכלו ללחוץ על סימן הפלוס שלצד המילה save ולהוסיף פרמטרים שונים. לבסוף שמרו את התיקייה ותנו לה שם. כך תוכלו ליצור תיקייה של כל התוכנות בהן עשיתם שימוש ב-24 השעות האחרונות, או תיקייה של המסמכים שאתם ניגשים אליהם בתדירות הגבוהה ביותר. הייתרון ביצירת תיקייה חכמה שכזו היא שאם אתם עובדים על כמה פרוייקטים שונים וכל פעם ניגשים לספרייה אחרת (שנמצאת בספריית המשתמש שלכם, בתוך ספריית מסמכים, תחת ספריית הפרייקט בתת ספרייה המכונה מסמכים), התיקייה החכמה תחסוך לכם את החפירה האיומה הזו ובזבוז הזמן שבהקלקות רבות כל כך ותביא לכם את כל המסמכים בלחיצה אחת.

תיקיות פרויקטים

מה קורה אם יש לכם פרויקט מורכב שכולל קבצים שונים - מצגות, מסמכי doc, תמונות וקטעי וידאו, קבצים גראפיים של פוטושופ, גליון נתונים של מאזנים וקובץ ניהול זמנים. בנוסף יש לכם מיילים שקיבלתם עם עוד מסמכים או הערות ואתם רוצים לגשת לכל הקבצים האלו ממקום אחד. אין בעיה, spotight יוכל לחפש עבורכם את כל המידע הזה תוך שימוש בתגיות. כדי להוסיף תגיות לקובץ כל מה שעליכם לעשות הוא לבחור בו וללחוץ על command+i בחלון המידע שיזנק יש מקום לכתיבת הערות עבור spotlight. אם תכניסו את שם הפרויקט בשדה הזה תוכלו למצוא אותו במהירות ובקלות בתיקייה החכמה שיצרתם עבור הפרויקט.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טאגבוט ו-spotlight

חברת big robot software יצרה תוכנה מדהימה בשם TagBot אשר הופכת את עבודת התיוג לפשוטה עוד יותר. בעזרת חלון התגיות אפשר לראות אילו תגיות יש לכם כבר ולצידן כמה קבצים תוייגו תחת התגית הזו. בנוסף, דרך החלון הזה ניתן להוסיף תגיות על ידי כתיבת השם בשדה שנמצא בתחתית החלון וכמו כן הקלקה כפולה על אחת התגיות תוכלו לקבל את רשימת כל הקבצים שתויגו והמיקום שלהם.

על מנת לתייג קובץ אפשר לגרור אותו אל שם התגית בחלון התוכנה. אם נפתח עכשיו את חלון המידע של התיקייה נראה שהתגית נוספה לה. בנוסף כאשר גוררים תיקייה אל אחת התגיות בחלון של TagBot מקבלים חלון דיאלוג ששואל אם אנחנו מעוניינים לתייג את כל הקבצים והתיקיות שבתוך התיקייה - נוח כאשר צריכים לתייג הרבה קבצים במהירות.

בזכות התיקיות החכמות הללו אין צורך להתחיל וליצור עץ של תיקיות ותת תיקיות עד אין קץ. אפשר אפילו לזרוק את כל סוגי הקבצים שלכם במקום אחר ועדיין למצוא ולמיין אותם בקלות ובזכות הדינאמיות של התיקיות החכמות ברגע שקבלתם קובץ חדש אפשר לתייג אותו ולזרוק אותו לערמה במקום להתחיל ולקדוח במעמקי הכונן הקשיח כדי למצוא את תת הספרייה הנכונה ביותר.

מקזיו היקר

הנה כמה שאלות שחזרו על עצמם בשבועות האחרונים. אם יש לכם שאלה זכרו שאני זמין תמיד ב-zivstuff@gmail.com ואשמח לענות על שאלות נוספות.

מיכאל שלח לי תוספת לטיפ שנתתי בכתבה קודמת על צילום המסך המובנה במערכת ההפעלה OSX;. כפי שכתבתי בכתבה, לחיצה על shift+command+4 תאפשר לצלם מקטע מהמסך על פי בחירה שלכם. אם תלחצו על מקש הרווח מייד לאחר מכן סמן העכבר יהפוך למצלמה ותוכלו לבחור לצלם חלון ספציפי במלואו. נוח מאוד. תודה מיכאל.

מקזיו היקר, יש לי נייד חדש מדגם macbook ואני מאוד מרוצה ממנו. הבעיה היחידה שמציקה לי היא שבכל פעם שאני סוגרת את מכסה המחשב הוא נכנס למצב שינה. אפשר לשנות את זה? תודה

שלום לאנונימית היקרה. אין אפשרות מובנת במערכת למנוע מהמחשב להיכנס למצב שינה אך יש כמה תוכנות צד שלישי שיעזרו לך בעניין: אינסומניה-אקס המופצת בחינם, sleepless שמחירה 9.5 דולר ו-Lights out שמחירה 8.99 דולר והיא עובדת באופן כללי על צריכת האנרגיה של המק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully