וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנת השבוע: TrueCrypt

דידי חנוך

19.2.2008 / 10:37

השבוע יש תוכנה שמתאימה במיוחד לפרנואידים, אבל גם לאנשים שהפרטיות שלהם ממש חשובה להם

לפעמים יש במחשב שלנו קבצים שאנחנו לא רוצים שאף אחד יראה. יש דרכים להעלים ספריות וקבצים בחלונות, אבל בסה"כ די קל למצוא אותם. למי שממש - אבל ממש - רוצה להסתיר קבצים או למנוע את הגישה אליהם, נוצרה תוכנת השבוע שלנו.

TrueCrypt יוצרת קובץ, שאת גודלו תוכלו לקבוע בזמן יצירתו. את הקובץ הזה היא מפעילה ככונן וירטואלי. ניתן להעתיק ממנו ואליו קבצים בקלות ולהשתמש בו בנוחות. אבל ברגע שסיימתם להשתמש בו, תוכלו לבטל את הפעלתו ככונן וירטואלי (הכונן גם מתבטל בכל פעם שתאתחלו את המערכת, וכדי לגשת אליו יש להיכנס אליו דרך התוכנה שוב). ואז כל מה שנשאר הוא קובץ ששמו יכול להיות מה שתרצו, ושכל מי שרוצה לגשת אליו ייאלץ לדעת מה והיכן הוא.

תוכנו של הקובץ מוצפן באחת מתוך מספר שיטות לבחירתכם, וכדי להיכנס אליו צריך להכניס את הססמה שאתם בחרתם. וזה לא חייב להיות קובץ. זה יכול להיות גם כונן שלם, או מחיצה, או דיסקונקי.

התוכנה יכולה להועיל במיוחד לבעלי לפטופ שחוששים לגורלו של המידע הרגיש שעליו, וכמובן, לבעלי פורנו שחוששים שהילדים/חברים/בני זוג/בנות זוג/הורים שלהם יגלו את האוסף שלהם.

לפרנואידים במיוחד, יש אופציות נוספות כגון יצירת קובץ מוצפן בתוך קובץ מוצפן ועוד שאר ירקות. התוכנה קלה להפעלה, אם כי תהליך יצירת הקובץ המוצפן אינו קצר בפעם הראשונה. למרבה המזל, יש מדריך מפורט ומאויר שילך אתכם צעד אחר צעד לארץ המובטחת: מידע מאובטח.

התוכנה, כמו רוב התוכנות במדור, עולה 0 ש"ח, 0 דולרים, ואף 0 יורו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully