וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Quake Live: בחינם, בדפדפן

המשחק החדש בסדרת Quake יהיה חינמי, וניתן יהיה לשחק בו דרך דפדפן האינטרנט שלכם. נשמע מעניין?

הידיעה הבאה מגיעה אלינו מכנס ה-GDC – כנס מפתחי המשחקים השנתי שהחל היום בסן פרנסיסקו. בלשון המעטה, אפשר להגיד שמדובר בידיעה מוזרה מאוד, וחשובה לעולם הגיימינג כולו, למרות שמדובר בסך הכל בהכרזה על משחק אחד.

המשחק הוא Quake Live – החלק החדש, והחינמי, בסדרת כותרי הפעולה Quake של חברת id. אך החינמיות הזו היא לא החלק המוזר. מדובר, בעצם, בשיתוף פעולה בין id לבין חברת IGA, שעוסקת בהכנסת פרסומות לתוך משחקים מרובי-משתתפים. כחלק משיתוף הפעולה, ייפתח אתר למשחק בו ניתן יהיה למצוא קהילות, ליגות, רשימות חברים, סטטיסטיקות של השחקנים, תחרויות נושאות פרסים. אה, כן, ואת המשחק עצמו.

Quake Live, כך מסתבר, יהיה כותר דפדפן – משחק שבשביל לשחק בו מה שצריך זה לפתוח את דפדפן האינטרנט, להיכנס לאתר, להוריד פלאג-אין ולשחק. לא מדובר במשחק הראשון שעושה זאת, כלל וכלל לא, אבל אל תשכחו שאנחנו מדברים על משחק פעולה המוני שאמור להיות ברמה של כותרי Quake אחרים. מן הסתם שיידרש חיבור אינטרנט מהיר בשביל שתוכלו להוריד את השלבים בזמנים סבירים, אבל אפשר להניח שהמפתחים כבר חשבו על זה וימצאו פתרון גם לאנשים שלא מחוברים לקו של 100 מגהביט.

יש להניח שבתמורה לחינמיות ייאלצו השחקנים לראות פרסומות בזמן טעינת השלבים, ואני מניח שגם על הקירות של השלבים עצמם. השאלה היא האם זהו מחיר הוגן בשביל ערכה שלמה שכוללת משחק ומערכת קהילות מתקדמת? ומנגד, האם יוכלו המפתחים למשוך מספיק אנשים לתוך המשחק בשביל להצדיק את ההוצאות שלהם ולהרוויח. אם כן, לא מן הנמנע שעם הזמן נראה יותר ויותר משחקי מחשב "גדולים" (ואולי גם משחקי קונסולות), שנעים במסלול הזה. וזה מה שהופך את הניסוי הנ"ל למעניין כל כך. אז מה אתם חושבים, האם יצליח Quake Live להצליח?

  • עוד באותו נושא:
  • quake

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully