וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוגים שמוגים

בוריס בולטיאנסקי

20.2.2008 / 20:23

אחד מאתרי הבלוגים הפופולריים במדינה עומד לעבור מתיחת פנים עיצובית שתבליט את תכני הגולשים

אחרי למעלה מ-6 וחצי שנים של פעילות שוטפת וכמעט שנה וחצי לאחר שנרכש ע"י נענע (אשר כבר הספיקה להפוך לנענע10) מידי [[יריב חבוט]], עתיד ישרא-בלוג - אחד מאתרי הבלוגים הפופולאריים בישראל, להעלות לוק חדש ומלוטש לדף הראשי שלו. העיצוב החדש נועד להטמיע את האתר בתוך הפורטל נענע10 וכן לתת מענה לטענות ותלונות הגולשים על העמוד.

רבות דובר על העובדה שהדף בגלגולו הנוכחי אינו מאפשר חשיפה ראויה לתוכן הגולשים הנוצר באתר. אחד השיפורים הצפויים הוא בוקס של פוסטים מומלצים וכן בוקס נוסף של פוסטים אשר עוררו עניין רב בימים האחרונים. בעוד הבוקס הראשון ינוהל ע"י עורכי האתר, השני יתבסס על אלגוריתם סודי (כמעט ברמת המתכון של קוקה-קולה) של חישוב מספר הצפיות, התגובות וההמלצות. המלצות הגולשים מגיעות אל העורכים באמצעות מנגנון ההמלצות באתר, ואף על פי שמצב ברירת המחדל עלול להציג את הפוסט בעמוד הראשי, לכל בלוגר יש את האפשרות לסמן את הפוסט שלו כך שלא יוצג אם אינו חפץ בדבר. מעבר לשתי התוספות הללו, תינתן במה גם לבלוגרים שעוסקים יותר בפרסום גרפי ולא טקסטואלי, ועורכי תמונות יסיירו בבלוגים ויקשרו לתמונות אשר מצאו חן בעיניהם או זכו להתייחסויות רבות.

אחד החלקים החשובים ביותר בעיצוב עמוד השער החדש הוא השילוב בין שאר התכנים הקהילתיים של נענע10, כמו הצגת המלצות לנושאים חמים בפורומים של האתר. אני מאמין שגם העמוד הראשי של הפורומים יעבור שינוי דומה וישולבו בו אלמנטים מומלצים מן הבלוגים במטרה להדק את הקשר בין חלקי האתר השונים ולמתג את כל השירותים כחלק ממשהו אחד. כאשר מדברים על שילוב זה, יש לזכור כי אף שמדובר באתר אחד, הוא עדיין הורכב מכמה שירותים שונים, אשר לכל אחד מהם יש נתוני זיהוי ייחודיים. כך עלול להיווצר מצב בו באתר אחד, יהיה לגולש יותר מאשר זיהוי אחד. מנהל הפרויקטים של נענע10, [[רן יניב הרטשטיין]], מספר בבלוג החדש של נענע10 על השינוי התשתיתי העיקרי שצפוי לאתר – איחוד כל חשבונות המשתמשים של כל השירותים של נענע10 תחת חשבון משתמש אחד ואחיד.

הרטשטיין רומז בדבריו כי ייתכן ונראה את נענע10 משלבים זיהוי באמצעות OpenID באתר. אך מנגד מדבר על החלק הקשה שביצירת השילוב הזה – הקונפליקטים שיווצרו עם השדות הייחודיים בכל אחד מהשירותים.

עיתון חדש בעידן האינטרנט

שחר, מן הבלוג תודעה כוזבת, נרשם כמו רבים מאיתנו, לחודש ההתנסות במיזם הכלכלי החדש של ידיעות אחרונות – "כלכליסט". לאחר שביום הראשון להפצת העיתון, לא זכה לקבל אותו לדלת ביתו, החליט לנסות את מזלו בסופר הקרוב. למרבה צערו גם שם לא הצליח לאתר ולו עותק אחד מן העיתון. בחזרתו הביתה החליט שחר לפנות לאתר האינטרנט של כלכליסט, וגילה לתדהמתו כי עליו להסתפק בתמונה מוגדלת של העמוד הראשי. אז נכון שבאופן טכני ניתן לגשת לתכנים של העיתון דרך מדור הכלכלה של YNet, אבל לדבריו, אם העיתון רוצה אותו כמנוי, אז לפחות בשלב הראשוני, עליו לפתוח את התכנים לגישה חינמית באמצעות האינטרנט (שלא לדבר על מערך הפצה יעיל ואמין). העיתון עולה חמישה שקלים, שזה 3 שקלים יותר מכמה שיעלה לי עיתון ידיעות רגיל. פה אני שותף מלא לדעתו של שחר, אני לא מוכן לקנות חתול בשק, ואם לא אוכל להביט בתוכן לפני שאני משלם עליו, כלל לא בטוח שאהיה מוכן לעשות מנוי או לרכוש כל פעם מחדש.

כמה בלוגרים צריך בשביל להחליף נורה

נראה שלא הייתי היחיד שקיבל פנייה במייל או באמצעות הבלוג שלו מחברה לא ידועה שמפרסמת איזשהו מוצר חדש של חברה אחרת וידועה שראתה קצת יותר מידי תועלת בבהלה הירוקה שהתחילה באל גור מאז שהסרט שזכה בפרס נובל. [[עומר רוזן]] שמנהל מספר פורומים בתפוז, מפרסם בפורום הבלוגים את כללי הפניה לבלוגרים. הכללים אומנם מנוסחים בצורה פחות גרפית מן הפוסט של [[שרון גפן]] (עוד בלוגרית שזכתה בפנייה הפרסומית הזאת), אבל מעבירים היטב את הנקודה. נדמה בתקופה האחרונה שההבנה על הכוח של הבלוגים מתחילה לחלחל עמוק לראשם של המפרסמים ועורכי העיתונים, עם זאת הרבה פעמים אנחנו נתקלים בכך שהנ"ל פשוט לא יודעים כיצד להתייחס לכוח החדש הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully