וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאדג'ט היום: Gravia

Gravia היא מנורה חדשנית שלא דורשת חיבור לחשמל. כל מה שצריך הוא שתרימו משקולת פעם ב-4 שעות

נורות להט נמצאות איתנו כבר יותר ממאה שנים, והפכו בזמן הזה למוצר אותו אפשר למצוא כמעט בכל בית שמחובר לחשמל, וגם בכאלה שלא. אך הזמנים משתנים, וכיום יותר ויותר מדינות מתחילות לאסור מכירה של נורות כאלה בגלל צריכת החשמל הגבוהה יחסית, והאפקטיביות הנמוכה יחסית לנורות פלורוסנט ו-LED.

אך גם הנורות החדשות והיעילות האלה עדיין זוללות לא מעט חשמל, והמנורות עצמן מתקלקלות לעיתים קרובות. פתרון אפשרי הוא פרויקטים כמו Gravia – מנורה חדשנית שהומצאה על ידי קליי מולטון, סטודנט באוניברסיטת וירג'יניה טק, וכבר הספיקה לזכות בתחרות של כנס ה-Greener Gadgets.

הקונספט פשוט יחסית. בשביל להדליק את הנורה, המשתמש מרים משקולת, שמתחילה לרדת באיטיות. והתהליך הזה מפעיל מנוע קטן שמייצר חשמל שמספיק בשביל להפעיל 10 נורות LED. כל מה שצריך לעשות זה "לטעון" את המנורה כל 4 שעות. מעבר לאפקטיביות שבמנורה אלחוטית אותה ניתן לשים בכל מקום, כל זה גם חוסך חשמל. הממציא אף צופה שהמנגנונים המכאניים שמפעילים את המכונה יוכלו לשרוד קרוב ל-200 שנים של שימוש יום-יומי. עכשיו נשאר רק לחכות עד שהמנורה הזו תהפוך מקונספט למוצר אמיתי שניתן לקנות בחנויות.

  • עוד באותו נושא:
  • gravia

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully