וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחרור המדיה

דידי חנוך

21.2.2008 / 11:26

האיש שפרץ את ההגנה של סרטי DVD ואת זו של אייטיונז משיק תוכנה שמשחררת את המדיה שנרכשה ברשת

אנו מסקרים כאן כבר זמן מה את נושא הנז"ק (DRM), אותן מגננות תוכנה דיגיטליות שמגבילות את השימוש שיכולים משתמשים לעשות במדיה שרכשו. כתוצאה ישירה מאותן מגננות, יכולות חברות כמו אפל להציב מגבלות מאד ברורות על השימוש שמשתמשים יכולים לעשות במדיה שהם רוכשים מהן.

את המדיה ניתן להעביר בנוחות רק עם התוכנה שלהם, ורק למכשירים מסוימים. מדיה שנרכשה באייטיונז לא תעבוד בנגן שאינו אייפוד. מדיה שנרכשה ממיקרוסופט לא תעבוד באייפוד.

זה מעצבן, וזה מהווה מכשול משמעותי בתהליך הדיגיטציה של המדיה - כל עוד לא מדברים על אפיקים פירטיים, הנטולים את המגננות האלה. בשנה האחרונה ראינו מגמה הדרגתית של שחרור מנז"ק. אמזון השיקה חנות בה היאמוכרת מוזיקה בפורמט MP3 נטול הנז"ק, וגם אפל מוכרת שירים בלי נזק במחיר יקר יותר. DoubleTwist, תוכנה חדשה שמושקת השבוע עשויה לאיץ תהליך השחרור.

לגופו של אדם

אחת הסיבות המרכזיות להתרגשות מהשקת DoubleTwist Desktop היא האיש שמאחוריה. יון לך יוהנסן הופיע במדור "גדולי האומה הדיגיטלית" שלנו מכיוון שהוא האיש שפרץ את ההגנה על סרטי DVD ואפשר את גיבויים למחשב, והוא גם היה הראשון שפרץ את ההגנה של חנות iTunes של אפל.

לך עושה את הדברים האלה מאז היה בן עשרה, ויש לו משנה סדורה מאחורי מעשיו. הוא לא כאן כדי לפגוע בתעשיית המדיה, כי אם כדי לסייע למשתמשים. ולמרות שהתעשייה סימנה אותו בבירור כאויב, הוא עשוי להיות אחד האנשים שיצילו אותה.

לגופה של תוכנה

DoubleTwist השיקה בעצם שתי גרסאות שונות מאד של התוכנה. האחת מיועדת למשתמשי פייסבוק, ומאפשרת שיתוף של מדיה מוגנת עם חברים באמצעות הרשת החברתית. התקנת הישומון Twist me מאפשרת למשתמשים לזרוק לחלון קבצים שנרכשו עם מגננות נז"ק ולחלוק אותם עם חברים ללא אותן מגננות.

התוכנה השניה, והמשמעותית יותר בעיני, משמשת תחליף לתוכנות הסינכרון השונות. ניתן להשתמש בה כדי להעביר מדיה שנרכשה ממיקרוסופט או מחנויות התומכות בפורמט שלה למכשירים דוגמת אייפוד שתומכים בפורמטים אחרים.

ניתן גם להשתמש בה כדי להעביר שירים שנרכשו מאפל למכשירים שלא תומכים בפורמטים של החברה מקופרטינו. היא גם, כחלק מההתקנה הראשונית, יכולה להמיר את כל שירי iTunes לפורמט MP3 נטול מגננות. אבל היא מאפשרת את ההמרה רק לקבצים שנרכשו באופן חוקי ולכן ניתן לנגנם.

התוכנה תאפשר העברה של שירים לחברים, באמצעות היישום החברתי המובנה בה, וגם למגוון גדול של מכשירים - עם התמקדות בטלפונים סלולריים. בגרסה הראשונית, התוכנה תומכת במכשירים המתקדמים של נוקיה וסוני אריקסון, במכשירי Windows Mobile וב-LG Viewty.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

שידורי המהפכה

החשיבות הגדולה ביותר בתוכנה היא בהצהרה שלה: אין טעם להשתמש בנז"ק בעולם שבו קל כל כך להסיר אותו. מה שפעם דרש ידע והבנה מהמשתמשים, דורש כיום התקנה של תוכנה קלה לשימוש.

והתוכנה תומכת גם בוידאו - אם כי כעת היא תסיר מגננות רק מקבצים שאורכם 20 דקות או פחות. כיום, כשהתעשייה מתחילה באמת להיפטר מנז"'ק בכל הנוגע לקבצי מוזיקה, וידאו הוא הגל הבא, ועדיין לא ברור כמה זמן ייקח לתעשייה לשנות את המודל גם שם. אין ספק ש-DoubleTwist עשויה - אם תזכה להצלחה - להיות זרז גם שם.

  • עוד באותו נושא:
  • נז"ק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully