וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במיקרוסופט מנסים לשדר נחמדות

אשר שכטר

24.2.2008 / 9:42

מיקרוסופט מבטיחה לא לפטר עובדים ולא להעביר את מטה יאהו מעמק הסיליקון אם רכישת החברה תצא לפועל

על רקע דיווחים, לפיהם ענקית התוכנה מיקרוסופט מתכננת להדיח דירקטורים ביאהו שיתנגדו להצעת הרכש העוינת שהגישה לחברה - ובשל חששות כי הוצאתה לפועל של העסקה תוביל לפיטורי עובדים ולהעתקה של מטה יאהו ממושבו הוותיק בעמק הסיליקון, אמר בכיר מיקרוסופט היום כי החברה לא תפטר עובדים ביאהו ולא תעביר לחלוטין את בסיס פעילותה של החברה מקליפורניה.

נשיא חטיבת הפלטפורמות והשירותים של מיקרוסופט, קווין ג'ונסון, כתב מייל בנושא לעובדי החברה. הוא ציין כי "כוח האדם הוא המרכיב הכי חשוב של שיתוף הפעולה הזה" והבטיח כי "עם שילובן של החברות, נהיה מחויבים לשמור על נוכחותה המשמעותית של יאהו בעמק הסיליקון".

במייל, שפורסם גם באתר האינטרנט של מיקרוסופט, ציין ג'ונסון כי מיקרוסופט עצמה מעסיקה כיום כ-1,800 בני אדם במשרדים בעיירה מאונטיין ויו בקליפורניה, השוכנת לא רחוק ממטה יאהו בסאניווייל, למרות שמטה החברה ממוקם סמוך לסיאטל.

בתגובה לחששות לפיהם החפיפה בין תפקידים מקבילים במיקרוסופט ויאהו תוביל לפיטוריהם של עובדים, במידה שענקית התוכנה תצליח להשתלט על ענקית האינטרנט, אמר ג'ונסון כי "למרות שניתן לצפות לחפיפה מסוימת של תפקידים בעקבות המיזוג, יש לזכור כי מיקרוסופט היא חברה הנמצאת בתהליך של צמיחה ואשר העסיקה יותר מ-20 אלף בני אדם מאז 2005. אנו מעוניינים להעסיק עובדים מוכשרים".

המייל לעובדים נוסח בפורמט של שאלות ותשובות, ונועד להתייחס לחששותיהם של עובדים במיקרוסופט ויאהו בנוגע למיזוג האפשרי בין החברות.

בינתיים רק מדברים

יאהו עצמה הודיעה בחודש שעבר, קודם להצעת הרכש של מיקרוסופט, כי בכוונתה לקצץ את כוח העבודה בחברה ב-7.1%, או 1,100 עובדים, לאחר שרשמה שמונה רבעונים רצופים של ירידה ברווחים.

ג'ונסון, ככל הנראה בניסיון למנוע בריחה של עובדים מיאהו באם תירכש על ידי מיקרוסופט, הבטיח במייל כי מיקרוסופט תעניק "תגמולים משמעותיים" לעובדים בשתי החברות.

בתחילת השבוע שכרה מיקרוסופט את שירותיו של משרד עורכי דין המתמחה בסכסוכים תאגידיים בין בעלי מניות ובמאבקי השתלטות, על רקע דיווחים לפיהם היא מתכוונת לנצל את מעמדה כבעלת מניות ביאהו כדי להדיח חברי דירקטוריון ביאהו המתנגדים להצעת הרכש, בסך 31 דולר למניה, שהגישה לחברה - ולמנות חברי דירקטוריון תומכים במקומם.

המהלך, אשר עשוי לעלות למיקרוסופט בין 20 ל-30 מיליון דולר, הוא החלופה של מיקרוסופט לשיפור הצעת הרכש שהגישה ליאהו, צעד שעשוי לעלות לחברה 1.4 מיליארד דולר על כל דולר למניה שתוסיף להצעה.

יאהו דחתה החודש את הצעתה של מיקרוסופט, בטענה שהיא נמוכה מדי ואינה משקפת את שווייה האמיתי של החברה. זאת, לאחר שמניית מיקרוסופט נפלה ב-13% מאז הגשת ההצעה - וערכה של עסקת המזומן והמניות ירדו מ-44.6 מיליארד דולר ל-41 מיליארד דולר.

לדברי ג'ונסון, מיקרוסופט עדיין מקווה לדון בהצעת הרכש עם חברי הדירקטוריון של יאהו ולהגיע להסכמה באופן ידידותי. "אנו מצפים לדיאלוג בונה עם דירקטוריון יאהו, עם הנהלת החברה, עם בעלי המניות ועם העובדים אודות הערך שבמיזוג הזה", אמר ג'ונסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully