וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

EA רוצה את GTA

חברת EA ניסתה לקנות את אחת המתחרות הגדולות שלה - Take-2, אך נתקלה בסירוב נחרץ

מאז שהוכרז לפני מספר חודשים על מיזוג בין חטיבת המשחקים של חברת ויונדי עם אחת ממפיצות המשחקים הגדולות בעולם – אקטיוויז'ן, העיניים של התעשייה היו נשואות לאלקטרוניק ארטס – מפיצת ענק שמעמדה מתערער כתוצאה ממיזוג הענקים. התהיות הגדולות היו אם EA תנסה לרכוש את יוביסופט הצרפתית או Take2 האמריקאית בשביל לחזור ולהיות החברה הגדולה ביותר בשוק.

אתמול נודע כי EA לא קפאה על שמריה, וניסתה לא מכבר לרכוש את Take-2, כחודשיים לפני שהחברה משיקה את "Grand Theft Auto IV", שצפוי להפוך ללהיט ענקי. הסכום בו ניסתה EA לקנות את המתחרה הוא כ-2 מיליארד דולר, כ-63 אחוזים מעל לשווי השוק של החברה כיום.

מנכ"ל T2, שטראוס זלניק, דחה את ההצעה, מה שגרם ל-EA לנסות את המהלך אותו ניסתה גם מיקרוסופט לפני כחודש – לפרסם את ההצעה בתקווה שבעלי המניות יעקפו את המנכ"ל ויקבלו את הצעת הרכישה.

אך לאחר דיון קצר, הוציא הדירקטוריון של Take- 2 הודעה לעיתונות בה טען שההצעה לא הייתה לטובת החברה, ולא שיקפה את הערך האמיתי שלה. הסיבה העיקרית – GTA IV, משחק אחד שכשייצא, יעלה כנראה את ערכה של החברה בהרבה מאוד אחוזים בגלל נתוני המכירות.

פרשנות

בסופו של יום, הסיפור הזה עדיין לא נגמר. EA בלחץ, ו-Take-2 היא מטרה נוחה מאוד – חברה אמריקאית גדולה עם כמה כותרים גדולים מאוד בשרוול. בעתיד כנראה תהיינה עוד הצעות רכישה, אטרקטיביות יותר, ואז אין לדעת מה אנשי T2 יעשו.

אם הם יקבלו הצעה עתידית של אלקטרוניק ארטס, יהיה זה יום שחור – לא פחות - לחובבי המשחקים בכלל ולחובבים של משחקי ספורט בפרט. מעבר לכך של-EA יש מדיניות של חליבת זיכיונות מוצלחים והשקת מוצרים נחותים לשוק, Take-2 היום היא המתחרה הגדולה של EA בתחום של משחקי ספורט, בזכות סדרת ה 2K שלה. שילוב בין שתי החברות ימנע, בעצם, תחרות מבורכת בשוק הזה.

  • עוד באותו נושא:
  • ea
  • take-2

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully