וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטרנט.il

בוריס בולטיאנסקי

25.2.2008 / 23:45

ביום הראשון של כנס האינטרנט 2008 דובר רבות על נושאים חשובים, אך דווקא על חופש הביטוי כמעט ולא דיברו

כמו בכל שנה ב-11 השנים האחרונות, מתקיים גם השנה כנס איגוד האינטרנט הישראלי. לאחר מספר שנות הפוגה, חזר הכנס למשכנו המועדף ונערך בכפר המכבייה.

איגוד האינטרנט הישראלי מגדיר את עצמו כגוף בלתי תלוי הפועל לקידום האינטרנט והטעמתו בישראל כתשתית טכנולוגית, מחקרית, חינוכית, חברתית ועסקית. מתוקף הגדרתו ככזה, עוסק האיגוד במגוון רחב של תחומים. ביניהם – צמצום הפערים הדיגיטליים בין אוכלוסיות בעלות מאפיינים שונים בחברה הישראלית (מבחינת גילאים, שפות ומוגבליות), תמיכה בפעולות המקדמות את האינטרנט בישראל (בעיקר בתחומי החקיקה והתקינה), הפעלת שירותי תשתית וקידום תרבות דיגיטלית ברשת.

הכנס החל בדבריו של [[רימון לוי]], נשיא האיגוד, אשר ערך סקירה של עיקר הפעילויות בהם איגוד האינטרנט הישראלי היה שותף או לקח חלק מוביל במהלך השנה האחרונה בתחומי העיסוק שלו. בנוסף התייחס לוי לשינויים ולהישגים שהביאו פעילויות אלה. בנקודה זו ראוי לציין את מהפיכת רישום הדומיינים שהונהגה בשנה האחרונה. שינוי זה במדיניות האיגוד מאפשר לציבור הגולשים והמשתמשים באינטרנט לרשום דומיין באמצעות רשמים המוסכמים בידי האיגוד, וזאת בניגוד למצב שהיה בתוקף עד לפני שנה, כאשר האיגוד היה הגוף היחיד לרישום דומיינים. לוי ציין כי מאז נפתח שוק רישום הדומיינים לתחרות, הביא הדבר לגידול של 50% ברישום דומיינים ביחס לשנה שעברה. בשל המחירים הנמוכים, 80% מן הדומיינים שנרשמו במהלך השנה האחרונה, נרשמו דרך הרשמים המוסמכים ולא דרך האיגוד.

כאמור, עוסק איגוד האינטרנט הישראלי במגוון רחב של תחומים הקשורים לכל ההיבטים של האינטרנט בחיינו. כיאה לרוחב תחומי העיסוק של האיגוד, גם הכנס עוסק בנושאים רבים ומגוונים הנוגעים ונושקים למרבית תחומי העיסוק של האיגוד. לאחר מושב הפתיחה התחלק היום הראשון של הכנס לשלושה חלקים, כאשר בכל אחד מהם התקיימו שלושה מושבים בהם יכלו באי הכנס להשתתף, להאזין ולשאול שאלות.

המושבים עסקו בנושאים כמו טכנולוגיות אינטרנטיות בהווה ובעתיד (בעיקר בתחום המדיה והעסקים), אבטחת מידע, פערים דיגיטליים ונושאי נגישות וכן בנושא שלא פעם הוזכר במדור זה – החופש והשקיפות באינטרנט. למרבה הצער נראו חלק מן המושבים מאולצים במקצת, ודווקא בתחום החופש והשקיפות היה קשה לעיתים לתפוס את ההקשר אל האינטרנט כגורם מרכזי – לרוב דובר עליו כעל אמצעי נוסף ותו לא. מעבר למושבים, במהלך היום הוקרנו מספר סרטים הקשורים לתחום, ובינהם סרטו של צביקה בינדר – "הטוקבקיסטים".

הכנס השנתי של איגוד האינטרנט הישראלי מתקיים באופן מסורתי במשך יומיים. על פי רוב, מוקדש היום הראשון לתכנים תיאורטיים, סקירות של מצבים קיימים ומחשבות על עתיד האינטרנט והכוחות הפועלים בו. היום השני של הכנס, שיערך מחר, יעסוק בעיקר בקטעים הפרקטיים שבתחום – תכנון אתרים לפי תקנים, IPv6 ועולמות וירטואליים.

ומה עם הצנזורה?

אף שהאיגוד חולש כאמור על תחומים רבים, נראה שניסיונות הרגולציה באמצעות חקיקה לא זכו להתייחסות רבה במהלך הכנס. בשנה שבה מועברים חוקים דוגמת חוק הטוקבקים וחוקים נוספים אשר נועדו לפגוע בחופש הביטוי ובפרטיות הגולשים, מן הראוי היה לדעתי שאיגוד האינטרנט יקדיש תשומת לב רבה יותר לנושא. עיקר ההתייחסות להצעות החוק הללו נכללה בדברי הפתיחה של נשיא האיגוד, אבל בשיחות עם באי הכנס, לא ניכרה שביעות רצון מן האופן שבו נושא זה טופל במהלך היום – אומנם לא מדובר בהתעלמות מוחלטת, אבל נראה שהבמה העיקרית להעלאת המודעות הוחמצה דווקא בתקופה כה קריטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully