וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Stage6 נסגר

דקל ויסמן

26.2.2008 / 12:48

כאן הסתיימו שידורינו: חברת DivX סוגרת את Stage6, אתר שיתוף הוידיאו שלה

אתר שיתוף תכני הוידיאו הפופולארי Stage6 מבית DivX, ייסגר ב-28 לפברואר. אמש הודיעה DivX במפתיע כי החליטה להפסיק את השירות בשל עלויות תפעול יקרות, ובשל רצונה של החברה להתמקד בהמשך פיתוח ורישום הטכנולוגיה שהמציאה לדחיסת קבצי וידיאו.

החל מאמש (יום ב') לא ניתן עוד להעלות סרטוני וידיאו לאתר, והחל מיום חמישי יושבת השירות לאלתר, ולא ניתן יהיה עוד לגשת לעשרות אלפי הסרטונים שהועלו עד היום לאתר. משתמשים שכבר העלו קבצי וידיאו ל-Stage6 יקבלו סיוע והדרכה כיצד להעביר את הסרטונים שלהם לאתרים אחרים.

אתר Stage6 הושק לראשונה בשנת 2006 כשירות שיתוף של סרטוני וידיאו, בדומה ליו-טיוב. השירות עושה שימוש בטכנולוגיה שפיתחה חברת DivX המבוססת על אלגוריתם לקידוד ודחיסת נתונים של אותות וידאו (בתקן MPEG-4). טכנולוגיה זו מאפשרת דחיסה של קבצי וידיאו תוך שמירה על איכות תמונה טובה יחסית. הדחיסה הזו מאפשרת גם העלאה של קבצי וידיאו באיכות HD לרשת.

Stage6 הציע לגולשיו מספר יתרונות על פני שירותים מקבילים ברשת, כמו היכולת לצפייה בוידיאו באיכות HD, והאפשרות להוריד את הסרטים מהאתר למחשב האישי. יש לציין כי רוב אתרי שיתוף הוידיאו המובילים, לרבות יו-טיוב ומייספייס, מציעים וידיאו באיכות הפרדה רגילה (SD) ואף פחותה מזאת. כמו כן, הם אינם מאפשרים, לפחות לא באופן רשמי, להוריד את הסרטונים מהאתר למחשב האישי.

כאמור, למרות ההבטחה הטכנולוגית הגלומה ב-Stage 6, עלויות התחזוקה של האתר התבררו כגבוהות. בהודעה שפורסמה באתר מטעם חברת DivX, נכתב בין היתר כי Stage6 התחיל כפרויקט ניסיוני, והחברה ידעה כי קיים סיכוי שהפרויקט לא יזכה להצלחה. עוד נכתב כי למרות שהאתר זכה לפופולאריות גדולה, הוא היווה נטל כלכלי ותפעולי מבחינת החברה.

בהודעה נכתב גם כי "ניסינו בכל כוחנו למצוא דרך להשאיר את Stage6 באוויר, אם בתור חברה עצמאית, או בצורה של מכירת השירות לחברה אחרת. בסופו של דבר, אף אחד מהתרחישים הללו לא התאפשר מבחינתנו, ולכן קיבלנו החלטה קשה להפסיק את השירות".

בתוך כך, הקרב על וידיאו באיכות גבוהה ברשת הולך ומתחמם - אתר שיתוף הוידיאו DailyMotion הודיע לאחרונה כי יתחיל להציע תכנים באיכות HD כחלק מהתחרות שהוא מנהל מול יו-טיוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully