וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן ספסל

26.2.2008 / 13:55

האח הגדול מגיע ל-WoW: קהיליית המודיעין האמריקאית מגיעה למשחקים המוניים בשביל למצוא איומי טרור

תעשיית המשחקים לא קיימת יותר מדי זמן – כמה עשורים בודדים. לכן, אין גם הרבה סלבריטאי תעשיה, וגם את האנשים היחסית-מפורסמים רבים מהצרכנים לא מכירים. אבל יש גם כמה שמות גדולים, שנמצאים בסביבה כבר הרבה מאוד שנים והשפיעו על התעשייה כל כך עד שהפכו למפורסמים בכל עולם הטכנולוגיה.

פיל האריסון הוא אחד מהשמות האלה. האיש, שעבד ב-15 השנים האחרונות בחברת סוני, הוא אחד האחראיים להקמתו והצלחתו של מותג הפלייסטיישן. לאחרונה הוא אף כיהן בתפקיד נשיא חטיבת פיתוח המשחקים של סוני. ועכשיו הוא עוזב. אחרי עשור וחצי, האריסון אומר שלום לסוני ועובר לתפקיד אחר.

זהו הפסד גדול בשביל סוני. האריסון היה אחראי לא רק על ניהול העסקי של החטיבה, אלא גם על החזון שלה והמשחקים אותם היא הוציאה. לאיש נסיון עצום בתחום המשחקים, וכיום מתברר שחזון המשחקים הפשוטים-יחסית, כמו Eyetoy וכותרים קטנים שניתנים להורדה בתמורה לכמה דולרים, תופס תאוצה ותופס עוד ועוד מקום בתעשיית הקונסולות.

אבל החלק הבאמת-מעניין הוא השמועות. האתר Gamedaily, שנמצא בקשר עם אנשים מאוד בכירים בתעשייה והביא לא פעם שמועות שהתבררו כנכונות, מדווח שהאריסון ילך, כנראה, לחברה ששמה נקשר בשנים האחרונות לכמה כשלונות גדולים מאוד – אטארי. מפיצת המשחקים Infogrames לא הצליחה להמריא גם לאחר אימוץ המותג הותיק והמוכר, ונמצאת בשנים האחרונות בקשיים כלכליים מאוד קשים שכמעט והביאו לסגירתה. אם האריסון אכן יהגר לאטארי, זה יכול להיות הצעד שיציל את החברה.

האח הגדול באזרות'

רשת האינטרנט עוזרת לכולם, ללא הבדלי גזע, דת ומין. בדרך כלל זה מבורך, אך מה קורה אם מי שנעזר בה הוא טרוריסט? אי אפשר להמעיט בערך של הרשת בגיוס אנשים וכסף למטרות טרור, וארגוני המודיעין יודעים את זה. גורמים קיצוניים מגיעים לא רק לאתרים, אלא גם למשחקים – לא פעם שמענו על Second Life ו-WoW כחממות טרור. רבים מהדיווחים האלה מוקצנים, ומקצתם אף שקריים, אך אין זה אומר שאין בהם גרעין של אמת.

עולמות וירטואליים מאפשרים לנו למצוא אנשים שחושבים כמונו ולהתיידד איתם בקלות, בלי לקום מהכסא. וכן, גורמים קיצוניים משתמשים בזה. אך עכשיו מגיע לו פרוייקט רייניירד של קהילת המודיעין האמריקאית, במטרה לשים לזה סוף. מדובר בפרוייקט שמטרתו היא לבדוק אם ניתן ליצור תוכנה ששומרת על נוכחות בעולמות וירטואליים ואוספת מידע, כשהמטרה היא לאבחן התנהגות של תושבי העולם הזה ולמצוא גורמים קיצוניים שמעניינים את אנשי המודיעין.

על פניו זה נשמע כמו משהו שהגיוני לעשות, אבל נוכחות של "האח הגדול" במשחקים יכולה גם להיות מאוד מציקה, במיוחד אם התוכנה שלהם תהיה אקטיבית. דמיינו את עצמכם מסתובב ביערות אזרות', כשפתאום מגיע אליכם מישהו ומתחיל לדבר אתכם, לא כי הוא משועמם ורוצה חברה אלא כי מדובר בתוכנה שמטרתה היא ליצור פרופיל פסיכולוגי שלכם ולגלות אם אתם טרוריסטים מסוכנים שרוצים לפוצץ את יבשת אמריקה. כאילו שה-Gold Farmers לא מציקים מספיק.

קח לך סים ובנה לו בית

סדרת סימס היא אחת מסדרות המשחקים הפופולאריות ביותר. יותר מ-70 מיליון יחידות של כותרי הסדרה וחבילות ההרחבות שיצאו בשבילה נמכרו מאז שהושק המשחק לפני 8 שנים. כשלוש שנים לאחר שהמשחק הראשון בסדרה הגיע לחנויות, ניסו אנשי EA להציג לעולם את The Sims Online – כותר סימס המוני שמאפשר לאנשים ליצור משפחה וירטואלית בעיר שמאוכלסת על ידי משפחותיהם של שחקנים אחרים מרחבי העולם.

ב-5 השנים שעברו מאז, Sims Online נגרר לשוליים של התופעה התרבותית ששמה סימס. מעטים הם האנשים שמשחקים בו, והמשחק כמעט ולא מתעדכן. עד עכשיו, זאת אומרת – המשחק חוזר, והפעם בחינם. אנשי EA עובדים, כך מסתבר, על מיתוג מהחדש של הכותר כמשחק חינמי בשם EA-Land, שיכלול תוכן מסימס אונליין אך ישפר אותו ויוסיף כלים חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully