וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקרים וצנזורה

עו"ד יהונתן קלינגר

27.2.2008 / 17:43

למען עתיד ילדינו, חשוב יותר להילחם בצנזורה מאשר בפורנוגרפיה. עו"ד יהונתן קלינגר מבאר

הצעת תיקון חוק התקשורת הידועה בכינוי 892 עברה היום בקריאה ראשונה בכנסת כצפוי. בקצרה, למי שלא מכיר, הצעת החוק מחייבת את ספקיות האינטרנט לצנזר את כל התכנים ששר התקשורת קובע כבלתי הולמים ברמת השרת למשתמשים שלא הודיעו לספקית האינטרנט כי הם מעוניינים באינטרנט "חופשי" וכן לא הזדהו מול ספקית האינטרנט כבגירים לפי קריטריונים שקבע שר התקשורת.

כשדובר משרד התקשורת משקר

דובר משרד התקשורת, דר' יחיאל שבי משקר בהודעה לעיתונות שפרסם היום בנוגע לחוק סינון אתרים (או חוק הצנזורה) 892 שעבר לאחר לחצים קואליציונים. מחדל כזה של שקרים הוא בדיוק מה שש"ס צריכה בשביל להעביר את העז הקואליציונית שנוגדת את כל חוקי היסוד. לדוגמא, דר' שבי משקר לראשונה כשאומר:

"האחריות הבלעדית בקביעת הפרמטרים לתכנים שיסוננו, והנגישות לאתרי אינטרנט שונים, ייקבעו בידי מועצה ציבורית שתורכב מנציגים מהגופים הבאים: משרד החינוך, משרד התרבות המדע והספורט, משרד המשפטים, המועצה לשלום הילד וגופים נוספים".

גם אם המשפט למעלה היה נכון, עדיין אין לו כל סימוכין בהצעת החוק שאומרת במפורש כי: "השר רשאי לקבוע הוראות לצורך ביצוע סעיף זה, לרבות לענין תכונות ומאפיינים לגבי אמצעי הסינון, יידוע מנויים בדבר שירות סינון תכנים, הדרכים למסירת הודעת מנוי ולשינוייה, ואופן זיהוי מנוי כבגיר." כלומר, בהצעת החוק הסמכות מוקנת לשר ולא ל"מועצה ציבורית" שתורכב על ידי גופים שונים (יש לציין, לדוגמא, שהמועצה לשלום הילד היא לא גוף סטטוטורי שהוקם על פי חוק, אלא גוף עצמאי).

שנית משקר דר' שבי כשאומר: "סינון האתרים לא יבוצע כחסימה אוטומטית - כברירת מחדל.". סעיף ו(2) להצעת החוק קובע "לא קיבל ספק גישה לאינטרנט הודעת מנוי ממנוי [הודעה שאינו מעוניין בצנזורה] כאמור, ייתן לו ספק הגישה לאינטרנט שירות סינון תכנים בדרך הקבועה בתקנות". כלומר, כברירת מחדל סינון האתרים מבוצע על פי הצעת החוק.

פחד, אי-וודאות וספק

לאחר שני שקרים מהותיים בבסיס הצעת החוק, פונה דר' שבי לשימוש בדיסאינפורמציה כשאומר: " 40% מילדי ישראל מסרו פרטים לאנשים זרים באינטרנט" ושוכח לציין כי אפילו כב' השר יודע שתוכנות הסינון לא יסננו את אתרי הצ'ט ולא ימנעו פדופיליה. השימוש בנתונים של דר' שבי כמו חשיפה לתכנים פורנוגרפיים וחוו הטרדה ברשת אינו שימוש נכון. רוב הילדים שנחשפים לאתרי פורנוגרפיה סוגרים את הדפדפן מיידית, הם מודעים לכך שזה אתר לא ראוי ומבינים את הבעיה. (ואולי הבעיה של כב' השר היא עם סקרנות).

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

מידת הסינון

מידת הסינון, כמובן, תקבע על ידי ועדה חשוכה שימנה השר אטיאס. שותפו של אטיאס למפלגה, ה"ה שלמה בניזרי מחזיק בדעה כי תכנים הומוסקסואלים עשויים לא רק לזעזע את המוסר, אלא לגרום לנזק מוחשי למדינת ישראל; אותה אמונה, כמובן, תבוא לידי ביטוי בתוכנות הסינון. חבר נוסף למפלגה, ה"ה נסים זאב טוען כי יש לטפל בהומוסקסואלים כמו בשפעת העופות. מדינה חשוכה תהיה מדינת ישראל המצנוזרת.

למען עתיד ילדינו

הצעת החוק 892 היא הצעה חשוכה שגורמת למשטרים דיקטטורים לקנא בישראל. מעטות הן המדינות בהן תופעל מערכת של רשימות של אזרחים המעוניינים בתכנים למבוגרים, מאגר מידע של טביעות אצבעותיהם וכן רשימה מלאה של האתרים האסורים. כל אלו, לאחר קבלת חוק הצנזורה, יהיו חלק בלתי נפרד מהחיים בישראל. צנזורה, אגב, מאוד מהר הופכת להיות פוליטית ודורשת גם להסיר אתרים שמסבירים כיצד ניתן לעקוף צנזורה (כך זה נעשה ברוב העולם) או אתרים לגיטימיים אחרים, כמו גם אתרים רבים הקשורים למלחמה בצנזורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully