וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה נגד צנזורה

יהונתן זילבר

28.2.2008 / 20:27

הפרלמנט של האיחוד האירופי קיבל החלטה לפיה תיחשב צנזורה על האינטרנט לעילה להגבלות סחר

לתשומת לב הקורא אמנון כהן: הצעת חוק שעברה בפרלמנט האירופי ביום שלישי שעבר קוראת לחייב את המדינות להטיל הגבלות סחר על מדינות שמצנזרות את הרשת. ההצעה, שהוגשה על ידי חבר הפרלמנט השמרני יולס מאטן מהולנד, קוראת לראות במדינות שמטילות צנזורה על הרשת ככאלו שמטילות חסמי סחר.

מאטן אמר בהצהרה לעיתונות שהחוק הזה הוא "גישה לא שגרתית, אבל יעילה, להגן על חופש הביטוי ברשת. הוא התייחס לצנזורת הרשת הסינית כ"חומת האש הסינית הגדולה," ואמר, "זהו חסם סחר אמיתי... חברות אינטרנט כמו גוגל, יאהו ומיקרוסופט... נאלצות לצנזר את השירותים שלהן במדינות טוטליטריות".

המשמעות הכלכלית למדינות שייחשבו לכאלו המטילות הגבלות סחר יכולה להיות כבדה: המדינות האירופיות יאלצו להטיל סנקציות על הסחר עם מדינות כאלו.

ישראל משתדלת להצטרף למועדון המכובד של המדינות המצנזרות: לפי הצעת חוק שעברה ביום שלישי, בדיוק שבוע לאחר ההצבעה באירופה, הספקיות בישראל יחוייבו לצנזר את הרשת לכל לקוח שלא יבקש במפורש להכלל ברשימה של לקוחות המקבלים גישה לפורנוגרפיה, אלימות והימורים. השיטה הזו, המכונה opt-out, אומצה לאחרונה גם באוסטרליה.

האם הצעת החוק האירופית תחול גם על ישראל? עוזר לחבר הפרלמנט מאטן אמר ל"וואלה" שהדבר אינו סביר. נוסח ההצעה קורא להטיל מגבלות על מדינות המטילות מגבלות "שאינן סבירות" על המידע ברשת. לדוגמא, חקיקה נגד פורנוגפיה פדופילית, הקיימת באיחוד האירופי, לא תחשב למגבלה לא סבירה. אבל אם החוק הזה יאומץ, ייתכן שחוקים חמורים יותר יבואו בעקבותיו.

ההצעה התקבלה בפרלמנט ברוב אדיר – 571 צירים בעד ו-38 נגד – והיא נחשבת כעת להצהרה, ללא תוקף חוקי. בהמשך, אם ההצעה תאומץ על ידי הוועדה האירופית ותאושר על ידי הפרלמנט ומועצת השרים, היא תהפוך לחוק מחייב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully