וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמים ראשונים: AitD

דניס ויטצ'בסקי שיחק בגרסת הבטא של Alone in the Dark, והחליט כי מדובר באחד המשחקים המבטיחים של 2008

אחד המשחקים המסקרנים ביותר, מבחינתי, בתערוכת E3 בה ביקרתי לפני כמעט שנתיים, היה כותר חדש של Alone in The Dark. זה די מפתיע, מהסדרה הזאת כבר מזמן לא מצפים להרבה מאוד. אחרי שהמשחק הרביעי בסדרה התברר ככישלון חרוץ, והסרט שבוים על ידי אווה בול הצליח להדהים את הקהל באיכותו הירודה. אז כשהגעתי למצגת על המשחק, לא ציפיתי שיהיה בה משהו מעניין. אך למזלי טעיתי – המוצר שראיתי אמנם היה לא מלוטש ולא מוכן, אבל מאוד מסקרן.

היום, בעת ביקורי במשרדי אטארי ישראל, יצא לי לשחק בגרסה הרבה כמעט-מלאה של AiTD 5 מספיק זמן בשביל שאוכל לחוות את דעתי. לא מדובר בביקורת – יש במשחק כיום הרבה מאוד באגים שצריכים להיעלם עד להשקתו במאי הקרוב, כך שאי אפשר לדבר על איכות המוצר הסופי – אך בהחלט היו שם מספיק חומרים בשביל הרושם הראשוני.

אין יותר חברים בסנטרל פארק

מפתחי המשחק, Eden Games, אינם שם מוכר בתחום משחקי הפעולה או האימה. הכותר האחרון אותו הם פיתחו הוא Test Drive Unlimted, ולפני כן החברה הייתה ידועה בזכות סדרת ה-V-Rally. מה להם ולמשחקי פעולה? מסתבר שלא מעט.

הרעיון שעומד בבסיס המשחק הוא סדרות טלוויזיה. Alone in The Dark 5 מחולק למספר פרקים, כל אחד מהם באורך של כ-30-40 דקות. מעבר לכך, כבר בתחילת המשחק תוכלו לגשת לכל הפרקים למעט הסיום. הסיבה לכך היא הרצון ליצור חוויה יותר פשוטה ממשחק רגיל. רוצים לדלג על פרק מעצבן? בשמחה. לחזור לאפיזודה בה כבר הייתם אבל לא שמרתם? גם סבבה.

בבסיס המשחק עצמו עומד הסנטרל פארק הניו-יורקי – אחד מהפארקים המפורסמים בעולם. הגיבור שלנו, אדוורד קרנבי, נקלע שוב בדרכם של מאורעות על-טבעיים כשכוח מיסטי כלשהו מתחיל ליצור סדקים ענקיים באדמת ניו יורק.

עולם אמיתי, כמעט

AiTD הוא כותר Sandbox – המפתחים מיפו את כל השטח של הסנטרל פארק, על כל המנהרות התת-קרקעיות ותעלות הביוב שבו, וכאן מסתובב הגיבור שלנו תוך שהוא מנסה לפתור את התעלומה. אך לא מדובר במשחק פתוח לגמרי, רבים מהשלבים מתרחשים במקומות סגורים בהם עלינו לפתור פאזלים כאלה ואחרים בשביל להתקדם. מדובר לא במגבלה טכנולוגית, אלא בכלי נרטיבי שנועד להעביר את הסיפור בצורה טובה יותר

כאן נכנסת לפעולה מערכת חוקי הפיזיקה של המשחק, שדומה באופן מפליא לזו של העולם האמיתי שלנו, ונועדה להפוך אתכם למקגייברים. במקום מסלול אחד או שניים מנקודה א' ל-ב', יש כאן המון דרכים שונות להתקדם. אפשר לשבור דלתות וקירות דקים עם צינורות מתכת, להתניע מכוניות ולרסק אותן לתוך מכשול בשביל לעבור אותו ולהשתמש במטף כיבוי לא רק בשביל לכבות שריפות אלא גם בשביל להרוג אויבים.

חוקי המערכת הזו מתקיימים גם בכל הנוגע לקרבות במשחק. נכון שיש לכם אקדח, אבל למה להשתמש בו כשיש ברשותכם מצת, פחית דלק וסכין. כל מה שצריך זה לחורר את הפחית, לזרוק אותה על האויב ואז להצית את שביל הדלק שנמשך מכם ועד אליו. ואם זה אויב גדול, או מספר אויבים, תעשו את אותו הדבר עם מכונית – חוררו את הטנק שלה, כוונו אותה אל עבר האויבים, קפצו במרחק בטוח והציתו.

החוקים האלה, שמאפשרים לכם לעשות פעולות שקל לחשוב עליהן אבל אינן אפשריות בדרך כלל במשחקים, הופכים את המשחק לבאמת-ייחודי ברמת החופש אותה הוא מאפשר למשתמש.

תוסיפו לכל זה גרפיקה שבשלב הזה – הדי סופי בפיתוח – כבר נראית נהדרת, ומוזיקה מטרידה בטירוף שמלווה אתכם בקטעים המותחים, ומה שקיבלנו זה את אחת ההבטחות הגדולות של 2008 בתחום משחקי הפעולה. נשאר רק לחכות עכשיו עד שהמשחק ייצא, ולקוות שהבאגים הרבים אותם מוצאים בגרסאות הפיתוח לא יהגרו גם אל המוצר השלם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully