וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקספלורר סטנדרטי

מיקרוסופט משחררת בטא ראשונה של אינטרנט אקספלורר 8, הדפדפן שתומך בסטנדרטים מקובלים

יותר מחמש שנים עברו בין ההשקת גרסה 6 של Internet Explorer – דפדפן האינטרנט של מיקרוסופט – לבין השקת גרסה 7 שלו. בזמן הזה, שוק הדפדפנים השתנה פלאים, ושחקן חדש, פיירפוקס שמו, נכנס לזירה. הפופולאריות הגוברת של Firefox, כמו גם התרחבותה של אפל אל עבר שוק ה-PC עם דפדפן ספארי לחלונות, גרמו למיקרוסופט להבין כי הדפדפן שלהם צריך להתעדכן כל הזמן. בהתאם לחשיבה הזו, כבר עכשיו, פחות משנה וחצי לאחר ש-IE7 הושק, גרסאת הבטא הראשונה של IE8 כבר זמינה.

אמנם אין עדיין תאריך השקה לגרסה החדשה, אך ידועות כבר מספר תכונות חדשות של הדפדפן החדש. במיקרוסופט רוצים אינטגרציה גדולה יותר בין הדפדפן עצמו לבין אתרים שמספקים שירותים. כך, למשל, סימון של כתובת באתר אינטרנט יעלה לכם מפה של האזור, ואם תסמנו מלה מסויימת, תוכלו להחליט לאיזה נותן שירות אתם רוצים לשלוח אותה כמילת חיפוש. מעבר לכך, יכולת נוספת מאפשרת לשמור את מה שעשיתם עם דף אינטרנטי גם אם החיבור שלכם לרשת מתנתק, ולשלוח את הנתונים הללו לאחר מכן.

אך הבשורה הכי גדולה היא כנראה אימוץ של סטנדרטים אינטרנטיים לעיצוב אתרים. עד כה, הדפדפנים של מיקרוסופט לא הציגו את הדפים בהתאם לתקן, מה שהכריח מפתחים לעצב אתרים במיוחד לדפדפן זה. וכיוון שמדובר, עדיין, בדפדפן הפופולרי ביותר, היו אלה המתחרים שלו שנפגעו. תיאורטית, אימוץ התקנים אומר שהחל מ-IE8 כל אתר חדש שיפותח יצריך גרסה אחת בלבד, שתעבוד גם בכל הדפדפנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully