וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיוניר עוברת ל-LCD

עפר לאור

7.3.2008 / 14:53

יצרנית טלויזיות הפלזמה המתקדמות בעולם נוטשת את השוק ומכור מסכי LCD בשיתוף עם שארפ. עפר לאור מספיד

פיוניר הכריזה רשמית על הפסקת ייצור פאנלי פלזמה מסוג KURO. החברה תעבור להתמקד בהרכבת פאנלים (בדומה לחברות רבות אחרות) אך לא תייצר עוד פלזמות.

בהכרזה הזו מכריזה בעצם פיוניר על כשלונה להפוך לשחקן מרכזי בשוק המסכים הדקים העולמי.הרקע להכרזה הוא הפסדים כבדים עקב פיתוח ארוך בשיפור יחס הניגודיות עבור מותג KURO.

הציפיות של החברה היו להחזיר את ההשקעה בזריזות עקב היתרונות הבולטים של קו המוצרים של KURO על כל שאר החברות. עם זאת, עלויות הייצור של החברה המשיכו להיות גבוהות ועם המיתון המתקרב בארה"ב החברה לא ראתה דרך להגיע למאזן חיובי בקו המוצרים הזה.

שמועות על המהלך כבר זרמו במהלך השבוע האחרון (בדומה להכרזה הדרמטית של טושיבה על סגירת קוי המוצר של HD DVD), אך אישור רשמי הגיע רק היום.

משמעויות

המשמעות הראשונה היא שחקן אחד פחות במגרש הפלזמה אשר איבד כבר לא מעט שחקנים. אין ספק שמדובר במכה רצינית וקידום משמעותי ל-LCD בדרך לטכנולוגיה אחת שתכבוש את השוק (מישהו אמר בלו-ריי?)

לפיוניר טכנולוגיות מדהימות, וקשה שלא לחשוב על הקללה הרובצת על כל מי שמנסה להגיע ליחס ניגודיות גבוה מדי. להזכירכם, כל טכנולוגיה שהגיע לשלב מתקדם עם יחס ניגודיות גבוה גרמה להפסדי ענק לחברה שקידמה אותה. בכך כלולים טושיבה וקאנון (עם SED), סוני (עם FED) ולקינוח - פיוניר עם KURO.

עם זאת, לא בטוח כלל שמשמעות המהלך היא העלמות של טכנולוגית KURO לחלוטין. לא סביר שטכנולוגיה שפותחה במשך שנים רבות תעלם במחי שליחת הודעה לעיתונות.

סביר יותר שמשמעות ההודעה היא שפיוניר שמה בעצם את KURO על שולחן הדיונים ומתכוונת למכור את הטכנולוגיה למרבה במחיר.

אין הרבה שחקנים שיכולים או רוצים להתקדם בתחום הספציפי הזה. מדובר למעשה או בפנסוניק (שכיום מוכרת למעלה מפי 10 מסכי פלזאמה מפיוניר בארה"ב בלבד!) או בסמסונג או LG.

פנסוניק מתחברת לאחרונה עם היטאצ´י מה שעלול לעכב או לבטל אפשרות שפנסוניק תרכוש את הטכנולוגיה. מצד שני, כמה וכמה מהפטנטים שמחזיקה פיוניר על KURO בכלל פותחו בשיתוף עם פנסוניק.

משמעות הכניסה של אחד היצרנים הקוריאנים לתחום ה-KURO עלול לפתוח מחדש את המשחק. פירוש הדבר הוזלה משמעותית של פאנלים כאלה, בדומה למה שקרה בתחום ה-LCD, שם החברות הסיניות והקוריאניות הורידו את העלויות ובעצם בכך גרמו לכל התחום "להשתגע".

עצוב

אין ספק, זה יום עצוב, במיוחד לאור העובדה שפיוניר תכננה להוציא מסכי 44" FULL HD בטכנולוגית KURO שלה. מדובר במסכים שאמורים היו להרעיד את אמות הסיפים בתחום המסכים הדקים.

גם התצוגה המדהימה של CES מזכירה במידת מה את התצוגות האחרונת של HD DVD, דקה לפני שסגרו את הבאסטה.

ברמה האישית, זהו יום עצוב לי במיוחד, שכן אני מאמין גדול לא רק בטכנולוגיית פלזמה אלא ספציפית בזו שמקדמת פיוניר.

נותר רק לקוות שאחת החברות הגדולות בשוק, כגון פנסוניק תזריק חיים חדשים לפיוניר, בצורת השקעה בחברה או רכישת הטכנולוגיה.

פיוניר, מצידה, תמשיך לייצר מסכים, אך ככל הנראה על ידי שיטת ה-CROSS LICENSING (היא תספק את הידע והטכנולוגיות לחברה שתייצר את הפאנלים בתמורה לפאנלים זולים בהרבה משיקבלו מתחריה). סביר להניח שבעתיד הקרוב לא תהיה השפעה מיידית לכך על הספקת מסכי פלזמה של פיוניר בעולם בכלל ובישראל בפרט.

עם זאת, הייחוד של פיוניר יתפוגג לו. יתכן שזה לטובה, כלומר - שהדבר יוביל בסופו של דבר להוזלת המחירים בשוק ולמוצרים טובים יותר בסה"כ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully