וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: LG Viewty

דידי חנוך

9.3.2008 / 11:27

אין עוד יבוא רשמי של האייפון לארץ, אבל קיבלנו את המתחרה שלו מבית LG - סלולרי מרשים עם מסך מגע גדול

עם ישראל הוא עם חסר סבלנות. אין עדיין יבוא רשמי של האייפון לארץ, אבל זה לא מונע מהמכשיר להגיע לכאן בדרכים כאלה ואחרות. אבל לא כולם רוצים להתעסק עם פתיחת נעילות יצרן והיעדר אחריות בישראל. בשביל אלה, הבחירה ההגיונית היא ה-LG Viewty – המתחרה של LG לאייפון שמצליח אפילו להתעלות עליו במספר מקומות. מה עוד, שהמחיר שלו נמוך בהרבה מזה של מכשיר-העל מבית אפל.
מוצר תדמיתי

בואו נודה בעובדות: יש לטלפונים הסלולריים של LG מוניטין גרוע בישראל. המוניטין הזה מוצדק בחלקו, מכיוון שעד לאחרונה הגיעו מכשירי החברה לארץ באיחור רב, ובדרך כלל לא קיבלנו את מיטב התוצרת. מעבר לכך, LG היא חברה שבאמת עברה שיפור עצום בכל הקשור לטלפונים שלה בשנים האחרונות. עם זאת, החברה שיווקה בארץ את אחד המכשירים הסולידיים ביותר ברשת פלאפון בשנים האחרונות, LG 8300.

ה-Viewty הוא הניסיון של LG לשנות את התדמית שלה בישראל, כשאליו מתלווה גם תמחור אגרסיבי וקמפיין פרסומי בשיתוף עם סלקום. אם המכשיר הזה לא היה מספק את הסחורה, באמת שהחברה - לפחות בתחום הסלולר - הייתה צריכה לארוז את הפקלאות שלה וללכת הביתה.

למרבה השמחה, המכשיר מספק את הסחורה. עם מצלמת 5 מגפיקסל, מסך ענקי, ממשק סביר ומעלה, ויכולות מולטימדיה מרשימות, הויוטי הוא אחד המכשירים המוצלחים ביותר שהושקו בארץ לאחרונה. מה עוד, שהוא מושק בארץ זמן קצר יחסית לאחר השקתו בחו"ל. רק לפני חודש הוא היה מכשיר הדגל של החברה בתערוכת MWC בברצלונה, וכבר הוא אצלנו. זה מרשים מאד בפני עצמו.

כמה מדיה? מולטימדיה

כוחו של המכשיר הוא ללא ספק באפשרויות המולטימדיה שלו. מצלמתו היא אחת המרשימות ביותר בהן נתקלתי במכשיר סלולרי. יש כאן כמעט כל מה שצריך - אוטו-פוקוס, ייצוב תמונה שניתן להפעיל ולבטל בקלות ושלל אופציות צילום. החיסרון הבולט שלה משותף למרבית המצלמות הסלולריות: היעדר זום אופטי. זה אולי הגיוני במכשירים דקים מאוד, אבל ה-Viewty עבה פי שתיים מהאייפון, כך שקשה יותר לסלוח לו. עם זאת, ברוב המצבים - במיוחד באור יום - מדובר בתחליף טוב למצלמה דיגיטלית ייעודית.

בכל הנוגע לניגון קבצי וידאו, לא סתם המכשיר מתהדר בלוגו של חברת DivX - הוא תומך בקבצי וידאו בפורמט הפופולרי ומנגן אותם היטב. מה שכן, זה הפורמט היחיד בו הטלפון תומך, ואם תרצו לצפות בוידאו שמקורו בכל פורמט אחר, תאלצו להמיר אותו באמצעות התוכנה המצורפת או תוכנות המרה אחרות. זה תהליך שלוקח זמן, ויכול להיות מייגע. כיום, כשגם מכשירים שמיוצרים על ידי DivX עצמה תומכים בפורמטים כמו Xvid, ניתן היה לצפות לכך גם מהטלפון הזה. חיסרון אחר של המכשיר כנגן וידאו הוא העובדה שאינו זוכר את המקום בו הפסקתם לצפות. אם יצאתם מקובץ וידאו, יהיה עליכם לדלג ידנית למקום בו הייתם. אין גם אפשרות לסמן היכן אתם כשאתם מפסיקים לצפות. בקבצים גדולים, זה מעצבן.

נגן המוזיקה של המכשיר טוב מאד. איכות השמע טובה, והמכשיר מתהדר בתכונה שמתחילה להפוך לסטנדרטית וטוב שכך: מתאם לדיבורית שמאפשר חיבור של כל זוג אוזניות סטנדרטי. לטעמי, כל מכשיר שרוצה להיות גם נגן חייב את התכונה הזאת, ונראה שרוב היצרנים מתחילים להסכים.

דור 3 זה אינטרנט

כשזה נוגע לגלישה באינטרנט, המכשיר לא אחיד באיכותו. הקישוריות הסלולרית שלו היא דור 3.5, כך שהמהירות גבוהה מאוד, אבל זה יעלה לכם הרבה מאוד כסף אם אין ברשותכם חבילת גלישה גדולה מהספק. ביחידת הביקורת בה השתמשתי לא הייתה חבילת גלישה כלל, וכמעט בכל יום קיבלתי הודעות SMS מסלקום, בה נכתב "גלשת בעלות של 90 ש"ח " או "גלשת בעלות של 200 ש"ח". תעשו לכיס שלכם טובה, אל תגלשו במכשיר הזה ללא חבילת גלישה גדולה.

דבר נוסף שהופך את חוויית הגלישה למעט מתסכלת הוא היעדר קישוריות WiFi. לרבים מאיתנו יש כיום רשת אלחוטית בבית ובמשרד, ובמקומות האלה ניתן לגלוש בחינם. חבל שדווקא התכונה הזאת חסרה ממכשיר בעל יכולות אינטרנטיות יפות כל כך.

הדפדפן המובנה של המכשיר איכותי, אבל ניתן לשדרג את חווית הגלישה עוד יותר על ידי התקנת אופרה מיני 4.0 - הדפדפן הטוב ביותר שרץ על ג'אווה והטוב ביותר שלא נמצא באייפון או במכשירי נוקיה. אופרה מיני משתמש היטב במסך המגע בשביל לעשות פנימה והחוצה באתרים בהם תגלשו, ומהווה שיפור משמעותי.

מגע-גע

הויוטי הוא מכשיר בעל נקודת מגע אחת – אי אפשר לשלוט בו כמו באייפון, בתנועות אינטואיטיביות דוגמת צביטה בשביל זום וסיבוב של שתי אצבעות בשביל לסובב תמונות. הממשק גם לא מגיב בקלילות של האייפון, ולעיתים אינו מדויק. כמו כן, הטריד אותי שלא כל דבר הוא בר לחיצה במסך המגע. אם יש חיווי סוללה, אני רוצה להיות מסוגל ללחוץ עליו ולראות מה מצב הסוללה בפירוט רב יותר - כפי שניתן לעשות במכשירי Symbian UIQ בעלי מסך מגע. עם זאת, זה מכשיר שנעים להשתמש בו, וזה אולי הדבר החשוב ביותר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

לסיכום

הויוטי נמכר בישראל – כרגע רק בסלקום – במחיר של 70 ש"ח לחודש בלי החזרים. אני מציע למי ששוקל לרכוש אותו לשחק קצת עם המכשיר, ובמיוחד עם החיוג במסך המגע. אבל אם נוח לכם לחייג בו, הרי שזו אחת העסקאות המשתלמות ביותר שאפשר למצוא בשוק הסלולר הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully