וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Yes זוכה בטריפל

אמיתי זיו

9.3.2008 / 12:26

המלצות וועדת גרונאו יוגשו ביום שלישי לשר התקשורת: YES תוכל לשווק חבילת טריפל - בזק לא

חברת YES תוכל לשווק חבילת טריפל: שירותי טלפון של בזק ושירותי אינטרנט - תשתית וספק - של בזק ובזק-בינלאומי בהתאמה. זוהי ההקלה העיקרית שעליה קיבלה ועדת גרונאו החלטה לגבי חברת בזק אך היא לא תכנס מיד לתוקף.

מנגד, חברת האם בזק לא תוכל לשווק את אותה חבילת השירותים אלא רק חברת YES, שבזכות המהלך תוכל להציע שירות דומה למתחרה - חברת HOT שכבר משווקת טריפל בהצלחה.

ההקלה הזאת לבזק באה לאזן החלטה אחרת של הוועדה שתפגע בה - לחייב את בזק להכניס מפעילות טלפוניה אחרות על בסיס התשתית הקיימת שלה במודל שמכונה אנבנדלינג. עוד הוחלט ש-HOT לא תחויב באנבנדלינג לתשתית הטלפוניה שלה.

אלה הן שתי ההמלצות העיקריות של ועדת גרונאו שכונסה לבחון את מבנה התחרות בשוק התקשורת בארץ ושתגיש את המלצותיה לשר ביום שלישי. בראש הוועדה עומד הפרופ' ראובן גרונאו ודנים בה נציגי משרד התקשורת, משרד האוצר ונציגי ציבור.

גם בטלפוניה מרוויחים

בחברות הסלולר יכולים לחייך היום - מודל האנבנדלינג יאפשר להן להגיע עד לבית הלקוח בטלפון קווי. מנגד - בהחלטה שלישית של הועדה הוחלט כי מודל דומה של מפעיל וירטואלי על בסיס התשתית הסלולריות (MVNO) לא יופעל.

עוד הוחלט בוועדה על יותר גמישות לבזק בקביעת תעריפיה שעד כה נקבעו על ידי הרגולטור.

הוועדה שכונסה לא דנה בשאלות של טלוויזיה דרך האינטרנט (IPTV) ובשאלות של תוכן, חבילת והפקות מקור. לשם כך תכונס ועדה נוספת בראשות הפרופ' גרונאו ובהרכב שונה והיא צפויה להגיש המלצותיה בקיץ.

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "יכול להיות שחברי הוועדה יוכלו ללמוד מן העיתונאים לגבי המלצות כאלה ואחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully