וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Keynote - תוכנת המצגות של אפל

זיו קיטרו

9.3.2008 / 14:22

זיו קיטרו ממשיך לסייר בין היישומים המשרדיים למק, והפעם מגיע ל-Keynote - תוכנת המצגות של אפל

מרבית המצגות אותן ראיתי במהלך חיי, היו משעממות. הרבה יותר מידי גרפים, הרבה יותר מידי נקודות, שימוש בצבעים או תמונות באיכות ירודה כרקע, ולא פעם הצבע של הטקסט עצמו לא מאפשר לקרוא אותו - כל אלה בעיות שגרתיות למדי.

אם חשבתי שזה מעצבן, הגיע היום בו גיליתי את האנשים שמקריאים את כל הטקסט שיש להם על המצגת, מילה במילה. המצגות שלהם עמוסות בתוכן מיותר והם יודעים את זה. אבל במקום לפתור את הבעיה הזו, הם מוסיפים כל אפקט שפאוור פוינט שם בידם, ומעמיסים על הצופים עוד יותר

הכלי היחיד שמצאתי, בזמנו, בשביל לעשות מצגות למק היה Keynote המגיע עם חבילת iWork של אפל. מאחר ואני סובל מבעיה של אי יכולת לדחות סיפוקים, רכשתי את החבילה (379 ש"ח בחנות המקוונת הקרובה לביתכם) והתחלתי לשחק עם התוכנה. לקח לי זמן מה להבין אותה ולהתגבר על כמה מהקשיים, אבל מאז שהתרגלתי, לא עליתי לבמה פעם אחת בלי מצגת מלווה.

מתחילים לעבוד

קודם כל, אתן לכל מי שעושה מצגות או חשב לעשות מצגת טיפ חשוב: המציג האמיתי הוא אתם ולא השקופיות, שנמצאות שם רק בשביל לעזור ולהעשיר את החוויה בשביל הקהל. ועכשיו, נעבור לתוכנה עצמה.

כאשר מפעילים את Keynote, מקבלים מייד את חווית המשתמש המקית המוכרת: מסך נקי ומינימום של כלים. המסך עצמו מחולק לשלושה חלקים, כשהעליון מציג את סרגל הכלים המינימלי, משמאל יש טור בו מעמידים את השקופיות בזו אחר זו והחלק הגדול של המסך מוקדש לשקופית עצמה על התמונות, האפקטים והטקסט שבה.

לאחר שתפעילו את התוכנה, תקבלו מסך ממנו תוכלו לבחור את התבנית איתה תעבדו. Keynote מגיעה עם 36 תבניות שונות, ביניהן ניתן למצוא מספר נקיות וכלליות, כמו גם כאלה המתאימות באופן ספציפי יותר להצגה של אלבום תמונות, פורטפוליו עסקי, מצגות להן יש אופי חינוכי יותר (הרקע הוא של לוח בית ספר והפונטים כתובים כגיר), טכנולוגי או אומנותי.

אחרי שבחרתם את התבנית המתאימה לכם ניתן להוסיף לכל שקופית טקסט, תמונות, סרטים וכמובן אפקטים שונים. האפקטים עצמם כוללים לא רק מעברים מסוגננים אלא גם אפקטים שניתן לעשות על הטקסט עצמו ולקבוע באיזו צורה הוא יכנס או יצא מהשקופית. בגרסה האחרונה (iWork '08) נוספה אפשרות להוספת אנימציה - דבר שיכול להפוך את המצגת שלכם למורכבת ומעניינת יותר, אם תעשו שימוש נבון בכלי הזה. באופן כללי, מנצלת keynote את המנוע הגראפי של מערכת ההפעלה OSX כדי לספק כמה אפקטים מרשימים כמו מעבר שנראה כמו אדוות במים, להבות שמאכלות את הטקסט או התמונה, מטאור בוהק שחוצה את המסך ומשאיר אחריו פריט כלשהו ועוד.

ניגשים למדיה

ל-Keynote יש עורך תמונות מובנה שיאפשר לכם לנקות תמונות לחלוטין מצבע דומיננטי אחד (אם יש לכם מקטע של צבע לבן שאתם רוצים להעיף, לדוגמה, או מקטעים של צבע ירוק שתקוע בכל מיני מקומות). אפשר לשפר תמונה בעזרת משחק עם החשיפה וכדומה. בקלות יחסית תוכלו להוסיף "מסכות" שיאפשרו לכם לעשות שימוש בצורות כדי לחשוף רק חלקים מסוימים בתמונה וליצור מצגת חיה יותר ומעניינת יותר שתחזיק את הקהל ממקוד.

כמו כל תוכנה של אפל, Keynote מאפשרת גישה מהירה לכל המדיה שלכם - שירים מאיטונס, תמונות מ-iPhoto וסרטונים מ-iMovie. הגישה הזו מקלה על חיפוש והחדרה של המדיה הנדרשת אל תוך המצגת שלכם. אם אתם מעוניינים בפסקול למצגת, תוכלו להדביק שיר לכל תמונה או שיר אחד שיתנגן לאורך כל המצגת.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

תאימות והמרות

אם קבלתם מצגת בפורמט של פאוור פוינט, תשמחו לגלות ש-keynote תוכל לפתוח אותה בלי בעיות אמיתיות (לעיתים יש שינויים קלים בבהירות תמונה, אבל ניתן לשחק איתם) וכל אפקט או אנימציה שהייתה במקור תשמר. לאחרונה יצא לי להמיר הרצאה שלמה שהייתה מלאת אפקטים וחיווים שונים, שנראו בסופו של דבר מצוין והמרצה לא שמה לב אפילו שתוכנה אחרת מציגה את השקופיות שלה
.
באותה המידה ניתן להמיר את המצגת שלכם לגרסה שאנשי פאוור פוינט יוכלו להריץ אך זו לא האפשרות היחידה: Keynote מאפשרת לכם להמיר את המצגת במלואה לסרטון קוויקטיים - דבר שיאפשר לכל אדם לראות אותה גם אם אין לו את התוכנה או אם הוא בכלל לא משתמש במק. בנוסף יש אפשרות לייצא סרטון המתאים במיוחד לאיפוד.

אם אתם רוצים להדפיס את המצגת שלכם לחלוקה לקהל, תוכלו להמיר את המצגת למסמך PDF או אפילו לתמונות בפורמט PNG, JPG, או TIFF.

לבסוף, Keynote מאפשרת לייצא את המצגות שלכם באותה הקלות גם לעמוד HTML או לסרטון פלש אקטיבי שיאפשר לגולשים ללחוץ על כל שקופית כדי לעבור להבאה בקצב הנוח להם.

עברית

כאן מתחילה הבעיה. המתכנתים של אפל החליטו שעבור iWork הם ימציאו מנוע טקסט חדש לגמרי. שימו לב שמנוע הטקסט של OSX תומך באופן מושלם בעברית ואין איתו כל בעיה. ב-iWork, לעומת זאת, תגלו מהר מאוד שבעוד שתוכלו לכתוב אל תוך התוכנה, אין אפשרות ליישר את הנקודות לימין או לערוך את הטקסט שלכם מייד אחרי שכתבתם אותו.

את הבעיה הזו מקווים רבים שאידיגיטל יפתרו, על אחת כמה וכמה עכשיו כשהנציגה החדשה של אפל השקיעה בתרגום של כל מערכת ההפעלה. אם לשפוט על פי רמות פופלאריות, אני מנחש ש-iLife תהייה המוצר הבא שיתורגם, ורק אחרי זה iWork. בינתיים אני מקווה ששיתוף הפעולה עם היבואנית בארץ יביא את אפל להוציא תיקון כלשהו שיאפשר כתיבה נורמלית גם בעברית

אחרי שהזהרתי בכל האזהרות הנדרשות, אציין שאפשר לספק מצגת איכותית בעברית עם מעט מאוד התעסקות בתכנית. את העברית אפשר לכתוב ולערוך בעורך טקסט חיצוני ולאחר מכן להעתיק אל תוך התוכנה. ולגבי הנקודות והיישור לימין, גם כאן יש פתרון מלא שפותח על ידי שאול מרקוביץ',וזמין להורדה מהאתר שלו.

תכנת Keynote היא אחד הכלים הטובים ביותר שיכולים להיות למרצה. מדובר בתוכנה פשוטה לשימוש המכילה מגוון רב של אפשרויות, וראיתי מעט מאוד מצגות שלא נראו מקצועיות לחלוטין גם אם המציג עצמו היה בינוני מעט.

אם אתם עובדים עם מק, יש לכם עוד כמה אפשרויות כמו התכנה החינמית המגיעה עם Neo-Office או תוכנה מקוונת של גוגל, אבל אף אחת מהן לא משתווה למה שאפל ייצרו בשביל המשתמשים שלהם.

  • עוד באותו נושא:
  • keynote
  • מק
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully