וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש משהו מחשיד באוויר

ה-Macbook Air הוא אולי אחד המחשבים היפים בעולם, אבל בעיני אנשי הבטחון של נמל תעופה בארה"ב מדובר בחפץ חשוד

אם הייתם בארצות הברית ב-6 וחצי השנים האחרונות, אתם יודעים שהבדיקות הביטחוניות בנמלי התעופה במדינה לא נופלות ברמתן מאלה שיש בנתב"ג שלנו, ולעיתים אף חמורות יותר. מה לעשות, אחרי ה-11 בספטמבר 2001 הממשל האמריקאי רוצה להיות בטוח שאף מטוס אשר ממריא מהשטח שלהם לא ייחטף, והם מוכנים לעשות הכל בשביל זה.

הבעיה היא ש-TSA, הגוף האמון על הבטיחות בנמלי התעופה האמריקאים, לא חף מטעויות. וזה בדיוק מה שקרה למייקל נייגרד – מהנדס תוכנה שמרבה לטוס ברחבי ארצות הברית. נייגרד רכש לא מכבר לפטופ מדגם מקבוק אייר עם כונן פלאש והחליט לקחת את המחשב הנייד איתו לנסיעת עבודה, מה שהתברר כטעות. המאבטחת שתפעלה את מכונת השיקוף לא ידעה מה זה מקבוק אייר, ולא הבינה שכיום לא בכל המחשבים יש מגוון יציאות וכונן קשיח מהסוג המסתובב. מה שהיא ראתה זו קופסה נטולת כונן ופורטים, אותה מישהו מנסה להעביר בתור מחשב נייד. חשוד, לא?

מסתבר שאכן חשוד. אי ההתאמה בין התחכום הטכנולוגי של המחשב לבין הידע של אנשי TSA גרם לעיכובו של נייגרד בנמל התעופה במשך דקות ארוכות, במהלכן הוא תוחקר ואולץ להדליק את המחשב ולהריץ עליו תוכנה כלשהי בשביל שיאמינו לו כי באמת מדובר בלפטופ. בסופו של דבר השתכנעו אנשי הבטחון ושחררו את המתכנת עם הלפטופ הסורר שלו, אך הטיסה באותו הזמן כבר הייתה באוויר.

הסיפור הזה, יותר משהוא משעשע או עצוב, הוא חינוכי. לי קרה מקרה דומה לפני כשנתיים, כשטסתי עם לפטופ בו היו חסרים מספר מקשים על המקלדת. אנשי ה-TSA חשבו שאפילו זה מחשיד, ואילצו אותי להדליק אותו, וחיכו עד שמערכת ההפעלה תעלה לפני שנתנו לי ללכת. אז אם אתם טסים לארצות הברית וברשותכם מכשירים שיכולים להראות מעוררי חשד או סתם חדשניים מדי, כדאי שתגיעו שעתיים מראש – אתם לא יודעים כמה זמן תתעכבו בבדיקה הבטחונית.

  • עוד באותו נושא:
  • macbook air

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully