וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה קורה?

דידי חנוך

13.3.2008 / 12:38

כבר שנים אומרים לנו שהמחשב והטלוויזיה יתמזגו. הודעת TiVo על יוטיוב היא צעד חשוב. מה עוד צריך לקרות?

כבר שנים שמדברים על זה. יום אחד, אנשים ייצפו בתכנים מהרשת בטלויזיה. מיקרוסופט ניסתה במשך שנים לגרום לזה לקרות באמצעות מדיה סנטר, אבל רוב האנשים לא רוצים לשים מחשב בסלון.

בכלל, נראה שרוב האנשים לא רוצים לשים עוד קופסה בסלון. DVD/בלו-ריי, קונסולה, ממיר, מקליט דיגיטלי ועוד מכשירים נאבקים על מקום על וליד הטלויזיה. נהיה שם צפוף.

אבל הקופסה של TiVo נמצאת כבר בסלון של מיליוני אנשים, ומנויי טיבו רגילים להשתמש בקופסה באופן אקטיבי - כלומר, הזמנת תכנים וחיפוש תכנים מוקלטים ולא רק צפייה פסיבית בתכנים הקיימים. אם איכות הוידאו תהיה טובה מספיק, אין שום סיבה שאנשים לא ישתמשו בטיבו שלהם כדי לצפות גם ביוטיוב.

מבחינת TiVo זה צעד נוסף בבניית התוכן שלהם מעבר למה שמסופק על ידי ערוצי הטלוויזיה. קדם לו מהלך בשיתוף עם אמזון, שמאפשר למנויי השירות להזמין סרטים באורך מלא מקטלוג Amazon Unbox, שירות הסרטים השנוי במחלוקת של החנות המקוונת.

מבחינת יוטיוב וגוגל, מדובר בדריסת הרגל המשמעותית ביותר בסלון. Apple TV סיפקה את דריסת הרגל הראשונה, אבל המוצר של אפל רחוק מלהיות להיט רב משתמשים, ולטיבו 4 מיליון מנויים.

יש להניח ש-TiVo לא יהיו השירות האחרון שיציע את התכנים של יוטיוב. קל לראות מצב שבו הם מופיעים בממירים של חברות הכבלים השונות, בארצות הברית ומחוצה לה. רבים בתעשיית הטלויזיה התייחסו בשנים האחרונות ליוטיוב כאויב, כגוף שלוקח מהם צופים. אבל יוטיוב היא גם הזדמנות. תעשיית המוזיקה, אותו דינוזאור מונוליתי ומפגר שמעדיף לתבוע במקום לעבוד טוב יותר, החלה להשתמש ביוטיוב ככלי מרכזי לקידום קליפים חדשים, וכיום נמצאים קליפים "רשמיים" במקומות יפים מאד בטבלת הצפייה של יוטיוב. גם תעשיית הטלויזיה יכולה להשתמש ביוטיוב, הן כאפיק לקידום התכנים שלה ברשת, והן כאמצעי להעשיר את התכנים שהיא מציעה למקלט האישי בתכנים שנוצרו על ידי גולשים.

השלב הבא

הצעד הבא חייב להיות שחרור החומרים. אתר Hulu של רשתות פוקס ו-NBC עושה צעד ראשון חשוב בכך שהוא מאפשר למשתמשים לקחת קליפים מתוך תוכניות טלויזיה ולהציג אותם באתריהם. זהו ניצול טוב של אפשרויות המדיה, אבל זה אינו ניצול מספק. ואני לא מדבר כרגע על הנעילה הגאוגרפית שמאפשרת רק לגולשים אמריקאים להנות מהתכנים.

כדי לנצל את הכוח האדיר של הגולשים כגורם יצירתי, על הרשתות לאפשר לגולשים גם לעשות בתכנים כבשלהם. לגזור, לשלב, לעשות מאשאפים. הם עושים את זה גם עכשיו, כשזה "אסור" וכשאין כלים מובנים שמאפשרים לעשות את זה באופן נוח. הם יעשו את זה הרבה יותר כשיהיו כלים.

חזון איחוד המסכים לא יכול להתממש באמת כל עוד שני הצדדים רואים במחשב רק כצינור טיפש למדיה. הכוח האמיתי של האינטרנט הוא באינטראקטיביות. זה השלב הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully