וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

EA עוינת את Take Two

TheMarker

13.3.2008 / 14:28

יצרנית משחקי הוידיאו EA הגישה הצעת רכש עוינת בשווי 2 מיליארד דולר עבור המתחרה Take Two

אלקטרוניק ארטס (EA), יצרנית משחקי הווידיאו האמריקאית, הגישה הצעת רכש עוינת עבור מתחרתה טייק טו (Take-Two interactive) בשווי 2 מיליארד דולר. EA מציעה לבעלי המניות של טייק טו לרכוש את מניותיהם במחיר של 26 דולר למניה.

EA פונה ישירות אל המשקיעים בחברה, לאחר שדירקטוריון טייק טו דחה את הצעת הרכש שלה פעמיים. המחיר אותו מציעה חברת המשחקים לשלם עבור מניית טייק טו גבוה ב-64% ממחיר הסגירה של מתחרתה ב-15 בפברואר - יום המסחר האחרון לפני הגשת הצעת הרכש בפעם הראשונה לדירקטוריון טייק טו.

"אנחנו מאמינים שבעלי המניות של טייק טו יראו בהצעה שלנו את הרווח הגדול ביותר להשקעותיהם בחברה", אמר מנכ"ל EA, ג'ון ריצ'יטיילו, בהודעה שפרסמה יצרנית משחקי הווידיאו האמריקאית. לעומתו, אמר יו"ר טייק טו כי הצעת הרכש העוינת היא בעבור המחיר הלא נכון ובתזמון הלא נכון, וטען כי EA מנסה לרכוש את טייק טו לפני השקת המשחק "Grand Theft Auto 4" (המכונה - GTA) ב-29 באפריל.



לפי מומחים בתעשיית משחקי הווידיאו, המשחק האחרון עד כה בסדרת GTA צפוי להיות הלהיט של 2008. יותר מ-60 מיליון עותקים של משחקי הסדרה נמכרו מאז 2001. למשחק הבא בסדרה צופים מכירות של 10 מיליון עותקים עד סוף השנה. הצלחתו עשויה לייקר את טייק טו באופן משמעותי.



EA, היצרנית הגדולה ביותר בשוק משחקי הווידיאו, מרגישה את לחץ התחרות מצד יצרנית משחקי הוידיאו אקטיוויז'ן (Activision) שנהנתה מהצלחת המשחק Guitar Hero כמו גם עקב ביקורת מצד משקיעים הטוענים כי EA איבדה את היתרון היצירתי שלה. אמנם החברה עדיין שולטת בשוק, אך מרבית הכותרים המצליחים שלה כיום הם כותרי המשך.

  • עוד באותו נושא:
  • ea
  • take-2

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully