וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחליפים לאופיס- מק רויאל

זיו קיטרו

16.3.2008 / 9:15

זיו קיטרו ממשיך לבדוק תחליפים לאופיס, והפעם מוצא לכם תחליפים ראויים לאקסל המשעממת אך החיונית

מסע החיפוש אחרי אלטרנטיבות לחבילת האופיס של מיקרוסופט ממשיך, והתחנה הבאה שלנו היא אחת מהמשמימות אך ההכרחיות שבתוכנות - אקסל.

אקסל היא תוכנת הגיליונות אלקטרונים הפופולארית ביותר בעולם. אתחיל ואומר כבר עכשיו שאין תוכנה אחרת שעושה את אותם הדברים במק למעט אקסל עצמו. תוכלו להתנחם, אולי, בידיעה ש התוכנה הפופולארית כל כך החלה את דרכה ב-1985 דווקא עבור המק, ורק אחר כך היגרה לחלונות בשביל להוות תחרות ל-1-2-3 של לוטוס.

גיליונות אקלטרוניים, למי שלא יודע, הנם טבלאות חכמות אשר משמשות בעיקר לעריכת חישובים. ניתן להכניס אליהם פקודות חכמות, כך שלאחר הזרמת הנתונים אפשר יהיה בקלות לקבל חתכי מידע שונים, לדאוג לסכם קטעים מהטבלה ועוד מגוון רחב של פעולות עסקיות.

באקסל אפשר להשתמש לא רק לניהול של כספים. בין השאר, אפשר לעבוד איתה כדי לנהל פרויקטים בהם יש צורך לבחון כמויות והיא יכולה בכלל לשמש כתוכנת ניהול מלאי (לא מומלץ) למי שמעוניין בכך. האופי הדינמי של הטבלה מאפשר להוסיף לה טורים ועמודות.

לא מעט תוכנות של גליונות אלקטרוניים קיימות כיום למק. החל מאקסל של מיקרוסופט, דרך numbers החדשה מבית אפל ו-Mariner Calc מבית Mariner software ועד לגיליונות האלקטרוניים של NeoOffice או הגיליונות של גוגל. שתי הדוגמאות האחרונות תומכות היטב בעברית בעוד שהשלוש הראשונות עושות זאת בצורה מאוד לא מוצלחת. אך בסופו של דבר כולן עושות את העבודה.

אקסל 2008

גרסת 2008 השוותה יכולות עם גרסת חלונות 2007. למעט התמיכה בעברית מדובר, הלכה למעשה, באותה התוכנה, כאשר ממשק המשתמש הותאם למראה המקי. אחת התכונות החדשות היא כלי לבניית נוסחאות שאמור להקל על המשתמש הפשוט.
אם אין לכם צורך בעברית ואתם במילא רוכשים את כל חבילת אופיס למק אז יש לכם כל מה שצריך.

numbers של אפל

באחד הפורומים המוקדשים למק, מישהו הגדיר את התוכנה הזו בתור "תוכנת גליונות אלקטרוניים שבנו מעצבים גראפיים". אין ספק ש-numbers יפה, ידידותית מאוד ונוחה לשימוש. אפילו מי שמתעב את רעיון הגיליונות האלקטרוניים יצליח לעשות בה שימוש מלא די מהר. התוכנה תומכת בעבודה עם מספר גליונות על "עמוד" אחד ויצירה של כמה עמודים בכל פרוייקט, מה שמקל על ניהול פרוייקט בעל מספר חלקים (משתתפים בפרויקט, עלויות, ציוד, צי הכנסה, גרף תלת ממד, תמונות לאילוסטרציה וכדומה). התוכנה עובדת עם עברית אבל אין תמיכה ביישור מימין לשמאל. כמו כן, קשה לערוך משפטים אחרי שכתבתם אותם. בניגוד ל-keynote, בה יש פתרון לבעיה הזו, כאן אין כזה.

בנוסף הרבה מאוד תכונות די בסיסיות לא קיימות ב-numbers. למשל, אין כאן יכולת להקפיא את הטור הראשון או העמודה הראשונה כדי להקל על המשתמש. נראה שאפל החליטו במקרה הזה לקחת את הגישה של "אנחנו יודעים מה המשתמש צריך יותר טוב ממנו" - גישה טובה כשהם ממציאים משהו חדש אבל לא כאשר הם מנסים לספק כלי עבודה למיליוני משתמשים שזקוקים לתכונות מאוד ספציפיות בתוכנה שלהם.

אם אתם עובדים עם אקסל באופן שוטף ועבודתכם תלויה בה, "מספרים" לא בשבילכם.

Mariner Calc

חברת מרינר אחראית למספר תוכנות מצוינות, ביניהן מעבד התמלילים Mariner Write ו-Montage - תוכנה לכתיבת תסריטים. Mariner Calc, תוכנת גליונות האלקטרוניים שלהם, היא תוכנה שאינה תומכת בעברית כלל ורוב הפונקציות שלה בנויות אחרת מאקסל, מה שהופך את עקומת הלמידה בתוכנה לבעייתית - לא רק שצריך לשכוח את מה שאתם יודעים על אקסל, אתם גם צריכים להתעסק עם כמה דברים מאוד לא אינטואיטיביים בכל הקשור לבניית נוסחאות. מספר נוסחאות שלא היו בה כלל (כולל countif ו-sumif) נוספו בגרסאות האחרונות וההמרה של קבצי אקסל למרינר עברה שיפור משמעותי.

אם אתם לא משתמשים בעברית ואין לכם בעיה ללמוד תוכנה מחדש, מרינר מומלצת בהחלט.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

Neo-office

הפעם הראשונה בה עשיתי שימוש בגליון אלקטרוני הייתה לפני שנה, בערך, כאשר דוד שלי עזר לי לבנות מערכת למעקב אחרי ההוצאות בבית. מאחר ולא רציתי לרכוש את כל חבילת מק, חיפשתי אלטרנטיבה חינמית והגעתי למסקנה ש-Neo-office היא הפתרון.

דוד שלי הסכים, לאחר מספר דקות של שימוש בה, שהיא עונה על הצרכים. יש בה את כל הנוסחאות הנדרשות, היא מהירה (אם כי לא מספיק) ומעדכנת פרטים במהירות ולמעט שינויים בסימנים בתוך הנוסחאות (פסיק במקום נקודה פסיק ולהיפך) היא בהחלט משתווה לאקסל של אופיס. והכי חשוב - היא תומכת בעברית ומופצת בחינם.

לסיכום, מי שחושב לעבור למק וזקוק לתוכנת גליונות אלקטרוניים ימצא תחליפים טובים למוצר של מיקרוסופט, אבל נראה שלמרות היכולות הטובות באמת של נאואופיס, בסופו של דבר אקסל של אופיס 2008 היא האלטרנטיבה הטובה ביותר.

  • עוד באותו נושא:
  • tech

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully