וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאדג'ט היום: משקפיים חכמים

משקפיים חכמים מצויידים בטכנולוגיה שתאפשר לכם לראות איפה בדיוק הנחתם את הטלפון והאם נעלתם את הדלת

הדרך בה המוח שלנו עובד, נהדרת היא. תחשבו על יכולות החשיבה הביקורתית, ההומור, היצירתיות – כל אלה הופכים את חיינו למעניינים. אך יחד עם התכונות האלה, יש לנו גם את היכולת לשכוח. ולפעמים, אנחנו שוכחים דברים בצורה מאוד לא רצונית. כך, למשל, לפעמים אנחנו עוצרים ותוהים איפה המפתחות והאם שכחנו לסגור את הדלת או לכבות את האור בבית. פרוייקט חדש, "משקפיים חכמים" שמו, ינסה לשנות את כל זה.

הטיימס הלונדוני מדווח על הפיתוח הזה, של מדענים יפניים, אשר כולל מצלמת וידאו המקליטה את כל מה שאתם רואים, מסך שמורכב במשקפיים ויחידת עיבוד מתוחכמת שמטרתה היא לזהות דברים. ראשית, צריך ללמד אותה מה זה מה – פשוט להסתובב בבית ו"להכיר" לה את שלט הטלוויזיה, מפסקי התאורה, השעון, הסלולרי, וכל שאר הדברים החשובים. לאחר מכן, יזהו המשקפיים את הפריט כשיראו אותו. וכשאתם תרצו לדעת מתי ראיתם משהו בפעם האחרונה ואיפה, כל מה שצריך זה לבקש מהמשקפיים והם יראו לכם.

הפוטנציאל של ההמצאה הזו, שנמצאת עדיין בשלבי פיתוח וגדולה מכדי להחביא אותה בתוך משקפיים רגילים, עצום. תחשבו שחוץ מזיהוי דברים שלכם, תכלול יחידת העיבוד גם בסיס נתונים על דברים אחרים, ותוכל להציג לכם מידע אודותיהם כשתראו אותם. החל מקישור בין פנים לבין שם ופרטים מזהים אחרים, ועד להצגת מידע על מגדל אייפל או פסל החירות. השאלה היא אם יצליחו המדענים למזער ולייעל את הטכנולוגיה מספיק בשביל שנוכל להשתמש בה בשנים הקרובות.

התמונה אותה אתם רואים כאן היא אילוסטרציה. מסיבות של זכויות יוצרים נמנענו לשים את תמונת המשקפיים החכמים בשלב בו הם נמצאים כעת. תוכלו לצפות בה בקישור המצורף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully