וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוטיוב נחסם בסין

אשר שכטר

17.3.2008 / 13:30

שלטונות סין חסמו את הגישה ליוטיוב לאחר שתומכי המאבק לעצמאות טיבט העלו סרטים המתעדים את המהומות

השלטונות הסיניים חסמו ביום ראשון בפני גולשי האינטרנט במדינה את הגישה לאתר שיתוף קבצי הווידיאו הפופולרי יוטיוב. זאת, לאחר שתומכי המאבק לעצמאות טיבט העלו לאתר עשרות סרטים המתעדים את המחאות שפרצו בשבוע שעבר ברחבי טיבט נגד השלטון הסיני.

הגישה לאתר הפופולרי, שבימים כתיקונם זמין לציבור הגולשים הסיני, נחסמה לאחר שבסוף השבוע הועלו עשרות דיווחים מרשתות תקשורת זרות אודות המהומות שפרצו בסוף השבוע בבירת טיבט, להאסה. גולים טיבטים, בהם הפרלמנט הגולה, טוענים כי מאות בני אדם נהרגו במהלך המהומות נגד השלטון הסיני, שגלשו בינתיים גם לחלק מהמחוזות הסמוכים.

מושל טיבט, לעומת זאת, טען היום כי רק 16 בני אדם נהרגו במהלך ההפגנות האלימות וכי עשרות נוספים נפצעו. סרטים המתעדים את המחאות לא הופיעו באתרי שיתוף קבצי ווידאו הפועלים מסין, כגון youko.com ו-tudou.com. חסימת יוטיוב מאפשרת לרשויות בסין לשלוט לחלוטין במה שאזרחי המדינה רואים או שומעים בנוגע למהומות.

ממשלת סין לא הגיבה על חסימת הגישה ליוטיוב, וגולשים שניסו להיכנס לאתר נתקלו במסך ריק. השלטונות הסיניים נוהגים לעודד את השימוש באינטרנט למטרות חינוך ועסקים, אך עושים שימוש בשורה של פילטרים שנועדו לחסום בפני 210 מיליון הגולשים במדינה את הגישה לחומרים הנחשבים לחתרניים או פורנוגרפיים. הממשל חוסם את הגישה גם לאתרי חדשות בינלאומיים ואתריהם של ארגונים למען זכויות אדם.

בתחילת השנה ניסו השלטונות הסיניים להגביל את שוק שיתוף קבצי הווידיאו ופרסמו תקנות לפיהן רק חברות הנמצאות בבעלות ממשלתית יוכלו להפעיל אתרים לשיתוף קבצים. הרגולטורים ביטלו את התקנות החדשות שבוע לאחר מכן, ככל הנראה מחשש לפגיעה בתעשייה המתפתחת, והתירו גם לחברות פרטיות שפעלו לפני פרסום התקנות להמשיך לפעול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully