וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מק רויאל

זיו קיטרו

23.3.2008 / 10:40

זיו קיטרו עושה הפסקה מסקירות האופיס ועונה לשאלות שימושיות במק. קבלו טיפים

הצטברו אצלנו כמה וכמה מיילים עם שאלות ובקשות אז החלטנו לקחת הפסקה קצרה מסקירת חלופות אופס למק ולספק לכם שלל טיפים חשובים לגבי המק שלכם ואיך הוא יכול להפוך את החיים שלכם לקלים יותר.

סיור בתיקיות תוך כדי גרירת קבצים

אם יש קובץ שאתם רוצים להעביר מספרייה אחת לאחרת שנמצאת עמוק בתוך המחשב שלכם אתם יכולים לעשות את זה די בקלות. תופסים את הקובץ ואז עומדים עם סמן העכבר על הספרייה הראשונה, זו מייד תפתח ואז תוכלו להעביר את הקובץ הלאה ע“י עמידה על הספרייה הבאה וכן הלאה וכן הלאה. כל פעם שתעמדו מעל ספרייה ליותר משנייה אחת היא תפתח לכם. כאשר תגיעו לספרייה הרצויה עזבו את הקובץ וזהו זה.

העברת קבצים בין מחשבים על רשת ביתית

אם יש לכם יותר ממק אחד בבית ואתם רוצים להעביר קבצים ביניהם, אין דבר קל יותר. לכל מק יש ספרייה המכונה Drop Box הנמצאת בתוך ספריית private. כאשר שני מחשבי מק מחוברים לאותה הרשת הם מופיעים בתוך החלון השמאלי של ה-Finder.

כל מה שאם צריכים לעשות עכשיו הוא לקחת את הקובץ הנדרש ולגרור אותו אל הצלמית של המחשב השני. כאשר תעמדו לשנייה על הצלמית יפתח ב-Finder חלון שיראה לכם את תיבת ה-Drop Box עזבו את הקובץ מעל התיקייה הזו והמק שלכם יודיע לכם שלא תוכלו לראות את תוצאת הפעולה (שכן אין לכם הרשאה להציץ אל המחשב השכן), אשרו והקובץ יועבר.

זהו זה, גוררים ועוזבים והקובץ כבר במחשב הסמוך.

בעיות בעדכון דרך Software Update

לעיתים יש בעיה בעדכון את המערכת דרך Software Update. כאשר זה קורה לרוב הדבר נובע מהבחירה בעברית כשפה ראשית.

OSX תומכת בכתיבה בעברית, אבל היא עדיין לא מעוברתת (התפריטים אינם בעברית). כאשר בוחרים בעברית כשפה מובילה בזמן התקנת המחשב הדבר יכול לגרום לבעיות. על מנת לפתור את זה נכנסים ל-System preferences, משם ל-International ובוחרים באנגלית כשפה ראשית.

בימים אלו עובדים ב-iDigital על גרסה עברית מלאה של מערכת ההפעלה וכבר קיימת בטא ציבורית לניסיון (אם כי אני לא ממליץ לעשות את הניסויים האלו אם אתם לא משתמשים מיומנים). בחודשים הקרובים הבטא תסתיים והמק יזכה למערכת הפעלה בעברית מלאה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

אפשרויות מוסתרות

הרבה מאוד פעמים תמצאו בתוכנות מק משולשים קטנים ואפורים הפונים ימינה. לחיצה על המשולשים האלו תגרום להם לפנות כלפי מטה ולפתע יתגלו לפניכם אפשרויות רבות נוספות. כאשר לוחצים על get info מתפריט הקבצים (לחיצה ימנית על קובץ) תראו את המשולשים האלו ולחיצה על כל אחד מהם תפתח פאנל עם אפשרויות. גאראג‘בנד (תוכנת עריכת הסאונד של מק) מגיעה גם היא עם מגוון משולשים קטנטנים שמסתירים מידע רב ערך.

End ו-Home

שאלה שחזרה על עצמה במיילים שלכם הייתה לגבי שימוש ב-home ו-End. כדי לעשות שימוש באפשרויות האלו לחצו על Command (מקש עם סימן התפוח שלצד הרווח) ועל מקש חץ ימין או שמאל בהתאם לאפשרות בה אתם מעונינים.
כמו במחשב חלונות, שימוש בשילוב מקש ה-shift יביא לכך שהמשפט יסומן כולו מהנקודה בה בחרתם אל הנקודה אליה הגעתם (קרי home או end).

מסך תצוגה חיצוני

אם חיברתם מסך חיצוני למחשב שלכם - מקרן למצגת או מסך גדול לעריכת וידאו נוחה יותר - תוכלו להיכנס אל system preferences ושם אל Displays. כעת תוכלו להחליט האם המסך החיצוני ישכפל את המסך הראשי או ששני המסכים ימשיכו האחד את השני. ברירת המחדל היא שיקוף ולחיצה על תיבת הסימון שבתחתית החלון הזה תהפוך את המסכים להמשכיים. כדי לקבוע איזה מסך יעמוד באיזה צד, גררו את תמונת המסכים שלכם והעמידו אותם בצורה הנוחה לכם - זה לצד זה או אפילו זה מעל זה - החלון הראשון יסומן בפס המייצג את שורת התפריט. תוכלו לגרור גם את הפס הזה אל תמונת המסך החיצוני ולהפוך אותו למסך הראשי.

כאשר אתם מעונינים לעבוד עם נייד כתחנת עבודה, ניתן לבחור לו מסך חיצוני, מקלדת ועכבר ולסגור את המסך. במקום להיכנס למצב של שינה המחשב יידלק מחדש ותוכלו לעבוד בנוחות גם כך.

איפה המסמך שלי?

אם אתם עובדים על מסמך ואתם לא בטוחים איפה הוא שמור יש דרך מאוד נוחה לגלות את זה.

בכל מסמך שאתם עובדים עליו, למעשה בכל חלון שאתם פותחים, ישנה צלמית של התוכנה בחלק העליון של החלון ולצד הצלמית שם המסמך. כאשר לוחצים Command ולחיצה על עכבר הצלמית נפתחת ומגלה את ההיררכיה של הספריות. ההיררכיה הזו היא פעילה ולא רק ליופי, מה שאומר שבחירת כל אחת מהספריות האלו תפתח אותה ב-Finder. אחרי שפתחתם את ההיררכיה אפשר לעזוב את מקש ה-Command.

מעבר בין תוכנות פתוחות

השילוב של Command ו-TAB יפתח לכם חלון המוכר גם מחלונות שיאפשר לכם לעלעל בין התוכנות הפתוחות כעת. אם תבחרו במקש Shift תוכלו לעלעל לא רק קדימה אלא גם אחורה בתוכנות הפתוחות. אפשר לנווט גם בעזרת החיצים. אם אתם מעוניינים לפתוח קובץ בעזרת אחת התוכנות הפתוחות תוכלו לתפוס אותו עם העכבר ואז ללחוץ ל Command ו-Tab ולגרור את הקובץ אל צלמית התוכנה. בנוסף, לחיצה על Q תסגור את התוכנה עליה אתם עומדים בתפריט הניווט הזה.

למי שמעוניין לראות לא רק את התוכנות הפתוחות אלא גם את החלונות של כל תוכנה, ניתן להוריד תוכנה חינמית בשם Witch (מכשפה) שתציג לכם חלון ניווט שקוף המחולק לתוכנות וכל תוכנה מחולקת לחלונות הפתוחים בה. בצורה הזו, אם יש לכם מספר חלונות של דפדפן רשת או מספר מסמכים פתוחים תוכלו לעבור ביניהם בעזרת קיצורי מקשים בלבד ובלי צורך לעשות שימוש בעכבר.

  • עוד באותו נושא:
  • מקינטוש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully