וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירה: נוקיה 5610

דידי חנוך

24.3.2008 / 2:59

מכשיר המוזיקה של נוקיה הוא טלפון סלולרי סימפטי מאד, אבל תחליף לאייפוד? דידי חנוך שומע את הקולות

הבעיה בהצהרות מפוצצות היא שאנשים נוטים לבחון אותן לעומת המציאות. כך, לאחר שיורוקום, משווקת נוקיה בישראל, הודיעה שהמכשיר החדש בסדרת XpressMusic הוא התחליף האולטימטיבי לאייפוד ולשאר נגני המוזיקה, הוצב רף גבוה מאד למכשיר הסליידר. האם הוא עמד בו? בדקנו.

הברקה מוסווית

5610 הוא מכשיר מסזדרת XpressMusic של נוקיה, התשובה של החברה הפינית למכשירים מסדרת Walkman של סוני אריקסון. ככזה, הוא מכשיר שנבנה סביב ייעודו כסלולרי שמשמש גם כנגן מוזיקה עיקרי של בעליו.

לצורך כך, המציאו בנוקיה את מקש המוזיקה, שבעיני הוא הברקה, אבל לאו דווקא מהסיבות ה"רשמיות". המקש מאפשר, בהחלקתו ימינה או שמאלה להעביר את המכשיר היישר לתוכנת הנגן או לרדיו. זה נוח וחביב ועושה את העבודה. אבל זאת לא הגאונות במקש. ההברקה היא שמדובר במקש בולט שמאפשר לפתוח את הסליידר בקלות רבה מאד ביד אחת. זה אולי נשמע טריוויאלי, אבל זאת הבעיה הבסיסית בסליידרים, וספציפית בעיה שנוקיה נתקלו בה בעבר: האם להפוך את מנמגון הסלייד לרך (כמו ב-6280 ויורשו 6288) - מה שגורם לכך שהמכשיר מרגיש כמו צעצוע ביד, ועשוי להיפתח בכיס או בתיק - או שמא לבנות מגנון נוקשה, שקשה יותר לפתוח.

מקש המוזיקה פותר את הבעיה. כמובן, ניתן תמיד היה לשים זיז בולט שייקל על הפתיחה. אבל אז היה קל למתוח ביקורת על החברה על כך שהוסיפו תוסף מכוער ובולט כדי לפתור בעיה הנדסית. תחת מסווה "מקש המוזיקה", המתג הזה הופך את 5610 לסליידר הנוח ביותר לפתיחה בו יצא לי להשתמש.

בגלל המוזיקה?

אבל כאמור, המכשיר משווק בעיקר כנגן. חיבור האוזניות בו הוא חיבור בו נוקיה משתמשת יותר ויותר ושאותו אני מחבב מאד: הדיבורית כמתאם שמאפשר להכניס את האזניות האישיות שלכם. כתבתי זאת בעבר, ואמשיך לומר זאת: בעבור מכשיר שמתיימר להיות "מכשיר מולטימדיה", זהו תנאי הכרחי. נוקיה עומדת בתנאי הזה אבל לא מסתפקת בו. האוזניות המצורפות הן די מוצלחות לסוגן. ויותר מכך, הן היו נוחות לי באזניים. רוב האזניות הסלולריות רחוקות מאד מלהיות נוחות.

יישום הנגן נוח, אבל לא מעולה. טוב יותר מהדור הקודם של הנגנים של סוני אריקסון, טוב פחות מהדור החדש (הנגן של W910i). היתרון המשמעותי הוא המקש שמאפשר לעבור אליו במהירות.

הרדיו נחמד מאד ברמת הממשק. מוצלח יותר מדורות קודמים. הקליטה היתה סבירה, אבל לא יותר מזה. מכשירים אחרים שנבדקו במקביל הציגו קליטת רדיו טובה יותר.

בסה"כ, יישומי המוזיקה במכשיר טובים מספיק למי שרוצה לחסוך במקום ולהשתמש במכשיר אחד כנגן וכטלפון. אבל משתמשים שרגילים לנגנים החדשים - וגם הקצת פחות חדשים - של אפל, סמסונג, אייריבר וחברות אחרות, עדיין יחושו שהם זוכים לחוויית משתמש טובה פחות.

בגלל השאר

מעבר למוזיקה, מדובר במכשיר מוצלח מאד. עובד מהר, מקשים נוחים, מנגנון סליידר מצוין. שמחתי מאד לראות שנוקיה כללו במכשיר את הדפדפן Opera Mini, שעולה בהרבה על הדפדפן הרגיל של מכשירי Series 40 הפשוטים של החברה.

המצלמה במכשיר היא מצלמת 3.2 מגפיקסל שדומה מאד לזו של נוקיה N73. לפני שנה, היא הייתה יכולה להיות מרשימה מאד. היום, כמו הנגן, היא מספקת פתרון שהוא טוב מספיק, אבל לא מעבר לכך.

גם המבנה של המכשיר סולידי מאד. הוא מצליח להיות גם יפה וגם עמיד. התלונה היחידה שלי מבחינת עיצוב מוצר היא שצריך לפתוח את הכיסוי האחורי כדי להחליף כרטיס זיכרון. אמנם אין צורך להוציא את הסוללה, אבל זה עדיין מעצבן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

שווה?

המחיר של המכשיר, 61 ש"ח לחודש (סה"כ 2193) מעט גבוה, אבל למדברים ב-100 ש"ח ומעלה לחודש, יש בסלקום (המשווקת היחידה של 5610 בישראל כרגע) החזר מלא.

לטעמי, המכשיר מומלץ בראש ובראשונה כטלפון סלולרי. הוא מעוצב, נוח לשימוש ומבצע את כל הפונקציות הבסיסיות שלו היטב. כנגן, הוא טוב מספיק. לא יותר, לא פחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully