וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי המניות של גוגל נגד הצנזורה

בעלי המניות של גוגל ינסו להעביר הצעות הקשורות לשמירה על זכויות האדם וחופש הביטוי. הדירקטוריון של החברה מתנגד למהלך

ב-8 במאי השנה תקיים חברת גוגל את הישיבה השנתית של בעלי המניות בחברה. בפגישה הזו, בין השאר, תיערכנה הצבעות על הצעות אותן רוצים חברי ההנהלה, כמו גם בעלי המניות, להעלות לסדר היום. שתיים מההצעות האלה – הצעה מספר 4 והצעה מספר 5, עוסקות בנושאים שנמצאים על סדר היום הציבורי מזה זמן רב.

ההצעה הראשונה עוסקת בצנזורה מקוונת. עיקרה הוא ניסוח מדיניות רשמית של גוגל בנושא, אשר תשמור על עקרונות חופש הביטוי גם במדינות שמנסות לצנזר את האינטרנט. כך, למשל, מבקשים מגישי ההצעה שהחברה לא תעסוק בצנזורה אקטיבית, לא תעביר מידע על גולשים למשטרים אלה ותדווח לגולשיה כשהמדינה בה הם נמצאים מצנזרת את תוצאות החיפוש. ההצעה השנייה, גם היא הומניטארית, מדברת על הקמת ועדה לזכויות אדם בתוך החברה, שתבחן את ההשפעה של מדיניות גוגל בנושאים שונים על זכויות האדם הן בארצות הברית והן מחוצה לה.

במסמך אותו קיבלו בעלי המניות של גוגל, עם עותק שנשלח לועדת הסחר של ארה"ב, מפורטות לא רק ההצעות וסדר היום לישיבה, אלא גם ההמלצות של דירקטוריון החברה באשר להצבעות על ההצעות שתועלנה. על הצעות 4 ו-5 מציע דירקטוריון גוגל שבעלי המניות יצביעו "נגד". אחת הסיבות לכך היא, כנראה, המתקפה אותה מנהלים ארגונים לזכויות אדם בעקבות שיתוף הפעולה בין מנוע החיפוש הפופולארי לבין המשטר הסיני, שמנסה למנוע מתושבי המדינה גישה לאתרים המבקרים אותו ואת פעילויותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully