וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירה: לנובו X61s

דידי חנוך

26.3.2008 / 11:02

הלפטופ של לנובו קטן וקל ונוח מאד לשימוש. אבל האם המחיר שמשלמים על המשקל - בכסף ובביצועים - גבוה מדי?

X61s ליווה אותי לתערוכה, שבה היו לי שתי דרישות עיקריות מהמחשב: שיהיה קל, ושהסוללה שלו תחזיק מעמד. אבל בחנתי את המחשב גם בשימוש "רגיל" יותר, בבית, בעבודה וביניהם. האם הוא שווה את מחירו הגבוה?

עיצוב ומימדים

רוב המחשבים הניידים של לנובו אינם יפים. זה לא עלבון, במיוחד כשמדובר בחברה שכל המסר השיווקי שלה הוא שהמכשירים שלה הם סוסי עבודה.

אבל מחשב לא יפה, אין פירושו מחשב לא מעוצב. X61s הוא מחשב שהעיצוב שלו כוון למטרה אחת: להפוך אותו קטן, קל, נוח לשים בתיק גם אם זה אינו גדול. לכן יש בו ג'ויסטיק בתור עכבר, במקום המשטח הנפוץ יותר. הג'ויסטיק הוא עניין של טעם. לטעמי, הוא נוח יותר מרוב המשטחים בתפעול הסמן של העכבר, ושלושת הלחצנים נוחים מאד לתפעול לאחר שמתרגלים אליהם.

כמעט ואין מקום מבוזבז במחשב, אבל מיקום המקשים עדיין נוח. בכל הנוגע לעיצוב מוצר, X61s הוא ניצחון, למרות שבאמת שלא מדובר במחשב נאה.

חיבורים וקישוריות

X61s מצויד ברשימה יפה, אך לא יוצאת דופן של חיבורים: 2 חיבורי USB, חיבור לכרטיסי זיכרון SD, חיבור Express Card, כרטיס רשת.

גם בתחום הקישוריות המחשב הוא סטנדרטי: בלוטות' ו-WiFi 802.11g. לא משהו יוצא דופן, אבל כל מה שמשתמש ממוצע צריך.

ביצועים - עם ובלי ויסטה

כאן טמונה הבעיה שלי עם המחשב. לא מדובר במחשב חלש מאד, אבל בקונפיגורציה בה הוא מגיע, הוא לא סוחב. לנובו מילאו אותו בשלל תוכנות שחלקן מועילות (מייצב הכונן הקשיח) וחלקן מיותרות. ומעבר לכך, הוא מריץ ויסטה. למרות 2 הגיגה זיכרון ולמרות המעבד הדו ליבתי, המחשב התקשה מאד לבצע גם פעולות פשוטות. יכול להיות שזה נובע מכך שהכרטיס הגרפי של המחשב משתמש בזכרון המערכת, כך שלא עומדים לרשותכם מלוא 2 הגיגבייטים.

במהלך הנסיעה, הזדקקתי לדפדפן, מעבד תמלילים ותוכנה להמרת וידאו. כל אחד מאלה עבד לבד, אבל עבד פחות או יותר בסדר. הפעלה של שניים מהם במקביל כבר האטה את התפקוד שלו במידה משמעותית.

כמה פעולות יכולות לשפר מאד את תפקודו של המחשב: החלפת הנורטון באנטי וירוס קל יותר דוגמת Avast או NOD32, הסרת כל תוכנה שהגיעה איתו שלא נראית לכם חיונית.

פעולה אחת שלא ביצענו, אבל שלטעמנו עשויה לשפר מאד את תפקוד המחשב היא "שדרוג" ל-XP. המחשב משווק עם XP בחו"ל, כך שלא אמורה להיות בעיית דרייברים.

במקום להתקין על המחשב XP, התקנו עליו מנדריבה לינוקס. השיפור במהירות ובביצועים היה עצום. עם לינוקס, מדובר במחשב בעל עוצמה אדירה. עם אותם פיירפוקס ואופן אופיס בהם השתמשתי תחת ויסטה, המחשב עבד טוב בהרבה.

המסקנה, מבחינתי, ברורה: לא מדובר במחשב שנועד למערכת ההפעלה וחבילת התוכנות איתן הוא מגיע. בקונפיגורציה שמותאמת לו יותר, הוא עובד מצוין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

סוללה

הפרמטר הקריטי השני למחשב קטן וקל הוא הסוללה. כאן דווקא סייעה התוכנה לשימור אנרגיה שלנובו כללו במחשב. היא הצליחה למתוח את זמן העבודה במידה משמעותית. ללא שימוש בהגדרות חיסכון אנרגיה נכונות, המחשב עובד פחות משעה וחצי. ההגדרות החסכוניות אמנם מחשיכות מעט את המסך, אבל אם תבחרו בהן ותכבו את ה-WiFi כשלא תזדקקו לו, הופך זמן העבודה של המחשב לקרוב לחמש (!) שעות. בשימוש זהיר בהגדרות, הצלחתי לעבוד ימים שלמים עם המחשב, באופן די אינטנסיבי.

שורה תחתונה

X61s אינו מכשיר זול. מחירו נע בין 8000 למעל 10,000 ש"ח. את המחיר הזה אתם משלמים על המשקל ועל העיצוב. אבל הביצועים של המחשב כפי שהוא מגיע מהחנות אינם מספקים - ודאי תמורת המחיר הזה, בו תוכלו לרכוש - לדוגמה - את XPS M1330 של דל, מחשב שלטעמי עולה עליו בכל פרמטר.

עם זאת, הוא זול יחסית למשקל שלו (1.31 ק"ג). אם תוכלו לרכוש אותו עם XP, או לרכוש XP בנפרד, תקבלו מכשיר שצפוי לעבוד היטב. אם אתם אנשי לינוקס או מוכנים לבצע את הזינוק אל עולמו של הפינגווין, תקבלו מחשב שעובד מעולה.

  • עוד באותו נושא:
  • לנובו
  • x61s

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully